Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi: obývák v pohybu | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

25. 10. 2013

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi: obývák v pohybu

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Family Exclusive

Fotogalerie

12 fotografií

Citroën tvrdí, že Grand C4 Picasso je nejprostornějším kompaktním MPV. Má toto tvrzení opodstatnění?

(více v čísle 42/13)

Citroën tvrdí, že Grand C4 Picasso je nejprostornějším kompaktním MPV. Má toto tvrzení opodstatnění?

Nedávno jsme poprvé otestovali novou generaci Citroënu C4 Picasso a nyní si přebíráme klíčky od prodloužené verze, která má před označením C4 přídomek Grand. Nejde jen o to, že je o 169 mm delší a rozvor narostl o 55 mm. Cílí hlavně na početné rodiny a vyznavače klidnějšího cestování. I proto působí usedlejším dojmem, což dokazují upravená maska, jiný nárazník, rovná spodní linie bočních oken nebo přední okénko zasahující hluboko do blatníku.

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Family Exclusive
Autor: David Rajdl

Ale rozhodně nejde o nevýraznou chudinku. Extravagantní styl zajišťují střešní oblouky začínající v předním sloupku a stáčející se pod zadní okénko, které fungují také jako střešní nosiče. Nebo zadní světla s trojrozměrným efektem. Celkový dojem si zaslouží jedničku.

Větší než jsme mysleli

Pojetí interiéru je stejné jako u kratšího picassa – po stránce stylu a zpracování mu nelze nic vytknout. Jen ve dně kufru je složená třetí řada sedadel a v druhé jsou podélně posuvná. U krajních lze vyklopit sedák vzhůru a odsunout co nejvíce dopředu, aby se dozadu dobře nastupovalo. To spolu s výdechy ventilace vzadu ve stropě dostanete pouze v případě, že si připlatíte patnáct tisíc korun za paket Family – tolik totiž sedmimístné provedení stojí. Ale tenhle výdaj se podle nás vyplatí, protože prostorná kabina umožňuje, aby 174 cm vysoká dospělá osoba měla na všech místech dost životního prostoru i na delší cestu. V případě kompaktních sedmimístných MPV jde spíše o raritu. Je pravda, že se potom kufr zmenší na 170 litrů.

Variabilita a přepravní kapacita jsou silnými stránkami Grand Picassa
Autor: David Rajdl

V běžné pětimístné konfi guraci má zavazadelník podle metodiky VDA objem 575 litrů a po posunutí druhé řady úplně dopředu – ani tak se fi gurant výšky 174 cm neopíral koleny o přední sedadlo – dostanete 704 l. Navíc lze do roviny sklopit sedadla ve druhé řadě, takže Grand C4 Picasso najednou přestěhuje až 1843 litrů. Složit jde i opěradlo spolujezdce a od palubní desky po zadní víko vznikne 277 cm dlouhá plocha. Pocitu vzdušnosti napomáhá velké prosklení, a abychom řekli pravdu, ani bychom nemuseli mít příplatkovou panoramatickou střechu – stejně nejde otevřít.

Dostatek prostoru jsme našli prakticky na všech místech. Díky posuvné druhé řadě nebudou mít otlačena kolena ani dospělí cestující na zadních sedadlech.
Autor: David Rajdl

Pozdrav z budoucnosti

Zvědavi jsme ale byli i na nový motor 2.0 BlueHDI. Ten totiž díky selektivní katalytické reakci, při níž vstřikuje AdBlue (vodný roztok močoviny) do katalyzátoru, splňuje emisní normu Euro 6. Navíc výkon 110 kW a hlavně točivý moment 370 N.m slibují slušnou dynamiku. Čtyřválcový turbodiesel sice v nízkých otáčkách příliš života neprojevuje, od patnácti set však už táhne se vší vervou. Přitom je tichý a kultivovaný, což zvyšuje pohodu cestování – hlasitost nezvýší ani při vytočení přes tři tisíce. Ale do těchto sfér nemá cenu vůbec zasahovat, víc než dva a půl tisíce otáček jsme nikdy nepotřebovali. Vždyť i při 130 km/h točí na šestku jen 2200 otáček. Spokojeni jsme byli i se spotřebou. Udávaných 4,3 l/100 km – verze s užšími koly má vyžadovat o 0,1 litru méně – jsme sice hodně překročili, ale na tak velký a relativně těžký vůz je námi naměřených 5,9 l slušná hodnota. Přitom testovaný citroën neměl najeto ještě ani tisíc kilometrů. Potěšila i manuální převodovka s relativně krátkými drahami, které k dokonalosti chybí jen více přesnosti.

Interiér se chlubí zajímavým tvarováním a kvalitním provedením. Panoramatická 12palcová obrazovka je k dispozici od výbavy Intensive. Ovládání ventilace přes dotykový displej nám ale přijde nepraktické.
Autor: David Rajdl

Pětihvězdičkový hotel

Citroën Grand C4 Picasso jezdí stejně, jak vypadá – zkrátka takový obývák na kolech. Podvozek je totiž naladěn hodně komfortně. Poradí si s menšími i většími nerovnostmi a uvnitř je slyšet pouze utlumené ducnutí – naštěstí žádné rány do karoserie ani náprav. Na druhou stranu se auto v zatáčkách výrazněji naklání a nad silnicí proplouvá, takže o dění pod vozem příliš informací nemáte. Je znát, že delší rozvor ubral vozu něco málo na agilitě a ochotě vrhat se do zatáček. Stále se však řídí hodně příjemně.

Příjemné maličkosti – opěrky mohou být tvarovatelné.
Autor: David Rajdl
Spolujezdec může využít opěrku nohou.
Autor: David Rajdl

Aby se posádce cestovalo co nejpříjemněji, připravil pro ni Citroën řadu komfortních prvků. Ve verzi Exclusive nebo za příplatek můžete mít kožené čalounění s předními masážními sedadly, DVD přehrávač s dvěma obrazovkami zezadu předních opěrek hlavy, připojení na internet, čtyři kamery kolem celého vozu, zásuvku na 230 V, samočinné parkování nebo kvalitní hi-fi systém, díky čemuž jsme se opravdu cítili jako v obývacím pokoji. Kromě toho, že nové Grand C4 Picasso pěkně jezdí, musíme souhlasit s tvrzením Citroënu – patří mezi nejprostornější kompaktní MPV současnosti.

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
42 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851