Mercedes-Benz třídy C a V: Galerie moderního umění | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

18. 11. 2013

Mercedes-Benz třídy C a V: Galerie moderního umění

Interiér třídy C.

Fotogalerie

5 fotografií

Ještě před premiérou samotných aut nás nechal Mercedes exkluzivně prozkoumat interiéry nových modelů tříd C a V.

Jedno se musí Mercedesu nechat. Kolem svých novinek umí vykouzlit náležitě tajemnou atmosféru. Před plentou odevzdáváme fotoaparáty i mobily a v malých skupinkách vstupujeme za oponu, kde v ponurém šeru parkují tři maskované exempláře nové třídy C. Podobu novinky s plánovaným odhalením v lednu výrobce urputně tají, byť po internetu už kolují první špionáže. Jedno je jisté – siluetou se céčko s kódem W 205 nechalo inspirovat královskou třídou S.

Interiér třídy V.
Autor: Mercedes-Benz

Celý workshop se točí hlavně kolem designu interiéru, takže usedáme do vozu vedle Hartmuta Sinkwitze, který za vnitřky mercedesů zodpovídá, a necháme se zasvětit do jeho práce. Ač může znít výklad dost sebevědomě, nezbývá nám než přikyvovat – luxusnější vnitřek dnes ve střední třídě nenajdete, precizností každého detailu třída C zastíní i mnohem větší konkurenci. Nádherné křivky, působivé plochy, pečlivě vybrané materiály a všude spousta ozdobných hliníkových prvků. Na někoho možná až moc, ale nás celek oslovuje.

Přístrojová deska vypadá fantasticky, může být i celokožená. Její design nemá stejně jako kvalita materiálů v dané kategorii konkurenci.
Autor: Mercedes-Benz

Základní verze Entry má středový tunel z černého klavírového laku a působí velmi důstojně. Vyšší úrovně sázejí na pravé dřevo, v případě široké konzoly jde o jeden masiv s laserově vykrojenými dvířky držáku nápojů.

Palubní systém soustřeďující vše od audia přes navigaci až po nastavení vozidla má nové ovládací rozhraní. Zůstal zachován i tradiční koncept s otočným a výkyvným centrálním kolečkem, nyní je ale doplněn o možnost zadávání příkazů pomocí dotykového touchpadu, který zároveň slouží jako opěrka. Jak jsme si vyzkoušeli, senzory spolehlivě rozeznají odloženou ruku od povelů – dvěma prsty vyvoláme nabídku rádia, jedním píšeme písmena a čísla, pohyby do stran se pohybujeme v menu.
Autor: Mercedes-Benz

„Prozradím vám zajímavost,“ mrká šéfdesignér, „verze s manuálním řazením mají odlišný centrální tunel se strmějším sklonem středového panelu. To aby se nám tam vešla řadicí páka a bylo možné s ní pohybovat. Takový luxus si nemůže dovolit každý.“

Po přesednutí dozadu nás počáteční nadšení opustí – Mercedes se nevyvaroval přešlapů, dnes bohužel čím dál častějších. Sedí se nízko s nepohodlně pokrčenýma nohama, krátký sedák nepodepírá stehna, neohromí ani nepřirozeně skloněné opěradlo. Nabídka prostoru je díky delšímu rozvoru lepší než dosud, v rámci segmentu ale stále spíš skromnější.

Už není nutné pokaždé vyklápět velká zadní vrata. Samostatně lze otevřít jen okno, s jehož spodní hranou lícuje falešné dno.
Autor: Mercedes-Benz

Více informací najdete v SM., č.45. Objednávat jej můžete přímo z této stránky.

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851