Facelift Audi A8: S lehčími kopýtky
Na český trh přijíždí omlazené Audi A8. Poznáme ho podle upraveného předního nárazníku, optiky zadních lamp a nového tvaru kapoty, která má zdvojené prolisy.
(více v čísle 48/13)Pod kapotou najdeme posílené motory 3.0 TDI/185 kW, 4.2 TDI/285 kW, kompresorový 3.0 TFSI/230 kW a osmiválcové biturbo 4.2 TFSI. To podává v základní verzi 322 kW, v ostré S8 pak 385 kW.
Osmiválec jezdí i úsporně, a to díky vypínání čtyř válců. Na poloviční objem umí přepnout také vrcholný dvanáctiválec 6,3 l zašmodrchané konfi gurace do W. Ten za jízdy střídá levou a pravou řadu válců, aby se na obou stranách udržely zahřáté katalyzátory. Dynamice pomáhá odlehčení vozu o 75 kg, snížení neodpružené hmoty podporuje velká novinka – hybridní kola, zatím pouze ve dvacetipalcové velikosti. Skládají se z hliníkového středu, k němuž jsou přilepené kompozitové loukotě a ráfek. Mezi oběma částmi je vložena tlumicí pěna, zabraňující přenosu vibrací z vozovky. Diodové světlomety nově zahrnují pružné řízení rozsahu dálkového svícení, aby neoslňovaly protijedoucí vozy. České ceny začínají na 1 997 900 Kč za 3.0 TDI Quattro.