Subaru Outback 2.0D: Hádej třikrát | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Subaru Outback 2.0D: Hádej třikrát

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Executive

Fotogalerie

11 fotografií

Co je na mně nového? Co je na mně unikátního? Čím porušuji tradici? Odpovídá  Subaru Outback modelového roku 2014.

(více v čísle 5/14)

Že by déjà vu? Vždyť stejné subaru se po stránkách Světa motorů prohánělo v loňském čísle 42. A psali tam o modernizaci. Krátce nato se ale začalo terénní kombi prodávat v decentně upravené podobě pro rok 2014, a tak jsme za volant jedinečné kombinace plochého dieselu boxer, variátoru CVT a pohonu 4x4 usedli ještě jednou. Tím máte zodpovězenou druhou otázku – takové puzzle techniky jinde nenajdete.

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Executive
Autor: Jiří Káš

První dotaz vyřeší jen znalec. Maska chladiče se leskne v novém lakování, designéři také lehce pozměnili světlomety a oplastování karoserie – na prahových nástavcích najdete sérii prolisů. Nová jsou kola, nejvýraznější změnu ale představují vyšší a masivnější střešní ližiny vtipné a praktické konstrukce. Prostřední, tenčí část lze jednoduše vytočit do strany a příčně ukotvit. Během vteřiny tak máte kompletní střešní nosiče.

Jedna z letošních inovací – podélné ližiny snadno přestavíte na příčné nosníky
Autor: Jiří Káš

A jak je to s tou tradicí? Subaru si vybudovalo slávu a respekt stálým symetrickým pohonem všech kol s třemi diferenciály. Pod ekologickým tlakem ale zavedlo diesel, variátor Lineartronic a taková kombinace vyžaduje odlišný přístup. Proto v testovaném spojení (a také u benzinu 2.5i, dodávaného výhradně s CVT) najdeme účinný, přesto méně sofi stikovaný pohon všech kol s elektronicky řízenou mezinápravovou lamelovou spojkou. Slavnému systému Symmetrical All Wheel Drive zůstává věrný už jen nafťák s manuálem, což v ceníku představuje pouze tři položky z devíti možných. Tradice netradice, důležité je, že se v případě potřeby čtyřkolka aktivuje bleskově, jízdní vlastnosti jsou rychlé a díky předvídavé elektronice stále příjemně neutrální. A přestože kombík s nadprůměrnou světlostí 20 cm vyženete do terénu, nechá za sebou kdejaké sebevědomé SUV.

Dvoulitrový diesel boxer umí být velmi úsporný, na volnoběh by mohl běžet tišeji
Autor: Jiří Káš

A na silnici? Tam je outback trochu tvrdší, zato naprosto jistý v kramfl ecích. Málokdo chápe, jak mrštně tohle nemalé subaru tančí v zatáčkách. Ať je na asfaltu sucho, mokro, listí, bláto či sníh, outback si zachovává chladnou hlavu a precizní ovladatelnost. Kdo tomu jednou propadne, rád hodí za hlavu drobné ergonomické přešlapy, pomalou navigaci nebo mělčí kufr. Naopak se bude těšit z nízké spotřeby (6,5-7,0 litru) a nejnovější generace komfortního variátoru Lineartronic, který při razantním sešlápnutí plynu začne řadit sedm virtuálních stupňů, což přináší lepší akustický doprovod než dříve. Celkově můžeme sladění poháněcího ústrojí jen pochválit.

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Executive
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
5 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851