Renault Mégane 1.6 16V a 1.2 TCe: Dokud je možnost volby | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

6. 2. 2014

Renault Mégane 1.6 16V a 1.2 TCe: Dokud je možnost volby

Renault Mégane 1.6 16V

Fotogalerie

8 fotografií

Jistota prověřeného atmosférického motoru, nebo moderní, ale složité turbo? Mégane nechává volbu na vás.

(více v čísle 5/14)

Nově uváděné modely všech značek přicházejí kompletně vyzbrojené agregáty připravenými na emisní normu Euro 6. Naopak vozy, které se dneška dočkaly sledem postupných modernizací, mohou ještě pod kapotou skrývat něco staršího a prověřeného. Viděno optikou průměrného platu to může být výhoda. Proč se v autě na denní popojíždění bát o kosmicky složitou techniku, která dokáže draze zazlobit i ve vozech nejslavnějších značek?

Útulné kabině lze vytknout jen drobné knoflíky topení a rádia.
Autor: Jiří Káš

Renault Mégane nabízí obě možnosti: i po aktuální modernizaci vedle nového turbomotoru 1.2 TCe/85 kW najdeme v ceníku atmosférickou šestnáctistovku, která je v testované výbavě Life o třicet tisíc lacinější. A na rozdíl od TCe ji můžeme dostat ve vůbec nejlevnější verzi Authentique za téměř neporazitelných 274 900 Kč. Vyplatí se tedy investovat do dražšího motoru? Pohled do technických údajů může svádět k pesimismu. K oběma agregátům získáme šestikvalt, oba se rozjedou na 190 km/h a ve zrychlení na stovku činí rozdíl jen 0,4 sekundy.

Zážehový motor 1.2 Tce
Autor: Jiří Káš

Živé svezení ale rychle ukáže i druhou stranu věci. Malé turbo se má čile k světu, i pod plným plynem se chová kultivovaně, v nízkých otáčkách téměř neslyšně. Rozjezd od semaforů nepůsobí nijak raketově. To mají ale na svědomí dlouhé převody, které motoru v optimálním pásmu do 2500 ot./min skutečně nakládají, co se do něj vejde. Pokud na to máme trpělivost, udržíme spotřebu pod sedmi litry.

Zážehový motor 1.6 16V.
Autor: Jiří Káš

Atmosférický motor prozrazuje hlučnější projev a převody tak krátké, že pravačku ani nemá smysl držet na volantu. Řadíme skoro pořád, krajina za okny se ale pohybuje vycházkovým tempem. Něco dít se začne až kolem čtyř tisíc otáček, kdy už hluk i spotřeba nepříjemně stoupají. Zatímco u malého turbomotoru se nároky na palivo zvládnou udržet trochou kázně, šestnáctistovka nám nedává šanci. Splývání s rychlostí okolního provozu znamená minimálně osmilitrovou spotřebu.

Zážehový motor 1.2 Tce
Autor: Jiří Káš

Skóre se vyrovnává až na dálnici, kde agregát TCe prozradí absenci chlazených výfukových svodů a navzdory příznivým 2800 ot./min si říká o osm litrů benzinu. Zpomalení na 110 km/h hned litr ušetří. Šestnáctistovku trápí vysoké otáčky, při 130 km/h vystoupají na 3800 ot./min. Osmilitrovému odběru se nevyhne a kabinu zahlcuje hukotem.

Zážehový motor 1.6 16V.
Autor: Jiří Káš

S přímým vstřikováním paliva, rozvodovým řetězem, proměnným časováním všech ventilů a přeplňováním je TCe samozřejmě o tři řády složitější strojovna. Na obavy ze servisní náročnosti a drahých oprav ale odpovídá pětiletá záruka, kterou má dnes každý renault v ceně.

Objem kufru: 372 litrů.
Autor: Jiří Káš

Japonské automobilky v současnosti dokážou postavit atmosférický motor s jiskrou a vášní. Šestnáctistovka od Renaultu vedle nich vypadá unaveně a není ani úsporná. Zaujme však pořizovací cenou, a kdo ročně nenajede moc, může s ní být spokojen.

Renault Mégane 1.6 16V
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
5 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851