Citroën C4 Grand Picasso: Je inovativní vždy lepší? | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Citroën C4 Grand Picasso: Je inovativní vždy lepší?

Citroën C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi AT Exclusive

Fotogalerie

7 fotografií

Před koupí Citroënu C4 Grand Picasso doporučujeme pořádně dlouhou testovací jízdu. Jedině tak zjistíte, jestli se smíříte s jeho ovládáním.

(více v čísle 9/14)

Dlouho jsme v redakci neměli na žádné auto tolik názorů jako na Grand Picasso s robotizovanou převodovkou. Jedni ho uznávají za neotřelý design a inovativní ovládání, další vůz pro totéž proklínají. Podívejme se podrobněji na pro a proti.

Při nastupování do třetí řady otravují kolejničky na podlaze, které překážejí i v případě, že využijete variabilitu sklopného sedáku v řadě druhé
Autor: David Rajdl

Design

Pokud se vám líbí krabice typu Citroënu Berlingo nebo VW Caddy, pak nikdy nebudete obdivovat designové kudrlinky Grand Picassa. Nám ale přijde orámování boku střešním obloukem jako zajímavé. Ani tvar zadních lamp se zatím neokoukal. U předních světlometů se bohužel ukazují i nevýhody – zapuštěné reflektory s poměrně malou činnou plochou se v zimní břečce rychle špiní, a pokud máte u benzinky smůlu na větší smeták, ani je kloudně neočistíte.

Obě přední sedačky mají v nejvyšší výbavě Exclusive masážní funkci. Paráda, která zbytečně navyšuje cenu auta…
Autor: David Rajdl

Ovládání

Naprosto obyčejné palubní funkce se ovládají přes dotykový displej. Takže když si chcete nastavit ofukování čelního okna, znamená to přepnout obrazovku do příslušného módu a teprve pak volit směr i rychlost proudění vzduchu. A tak je to se vším. Paradoxní diktát peněz: jeden dotykový displej vyjde levněji než dvacet knoflíků s cínovými kontakty.

Multimediální zábavní systém je u rodinného auta nejlepší investicí. Stojí ovšem dvacet tisíc.
Autor: David Rajdl

Multimediální zábavní systém je u rodinného auta nejlepší investicí. Stojí ovšem dvacet tisíc.
Autor: David Rajdl

Jízda

Přes zmíněný nesoulad v názorech jsme se v redakci shodli, že vůz dobře jezdí a byla by škoda nedat mu šanci. Komfortní odpružení nezabijí ani standardní sedmnáctipalcová kola. Za osmnáctky bychom ale nepřipláceli. Kromě toho mají vliv na spotřebu, kde výrobce přiznává nárůst po městě o 0,2 l, celkově o jednu desetinu litru. Laboratorní hodnoty ovšem berme jen jako náhodné číslo. Místo udávaných 4,5 l/100 km se na palubním počítači za týdenní provoz ustálila hodnota o dva litry vyšší. Vzhledem ke klasickému automatu s měničem a proporcím sedmimístného vozu to pokládáme za přiměřené, přestože má samočinný šestikvalt tendence motor dost podtáčet. Mimochodem zhoršuje zrychlení vozu jen o 0,4 sekundy. Pro Evropany (a zapomnětlivce na trabanty a wartburgy) je nezvykem lovit páku převodovky za volantem.

Stopadesátikoňový dvoulitr nemá s vozem moc práce. Automatizovaná robotická převodovka ho sice značně podtáčí, ale má dost pružnosti, aby to zvládl
Autor: David Rajdl

Cena

Za nápady se holt platí a citroën patří mezi dražší. Renault Grand Scénic v podobné výbavě pořídíte o víc než sto tisíc levněji, stejně jako Peugeot 5008. Silným protivníkem je podle nás Opel Zafira Tourer. Grand Picasso to nebude mít snadné.

Třetí řada sedadel je dokonale skryta do podlahy. Ani u konkurence to dnes není jiné.
Autor: David Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
9 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851