Peugeot RCZ 2.0 HDI a 1.6 THP: Spořit, nebo jezdit? | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Peugeot RCZ 2.0 HDI a 1.6 THP: Spořit, nebo jezdit?

Peugeot RCZ 2.0 HDI 16V

Fotogalerie

7 fotografií

Kdo chce v Evropě prodávat sportovní auto pro masy, musí mu dát diesel. V Peugeotu RCZ stojí skoro stejně jako nejsilnější benzin. Ale dokáže opravdu uspořit?

(více v čísle 10/14)

Facelift Peugeotu RCZ jsme přivítali s tleskáním. Nešlo jen o nová světla, pozměněnou masku chladiče a tvar kapoty, ale hlavně odstranění funkčních nedostatků. Když jsme RCZ testovali dřív, prosluněné dny vždy zakrylo pár stínů – tím hlavním bylo doslova stupidní ovládání palubních informačních systémů. A kdo mohl vymyslet ovládání počítače vedle ruční brzdy? Vždycky to znamenalo zalomit ruku a vnořit se do útrob středového panelu. Že to nemělo nic společného s instinktivním ovládáním auta, asi nemusíme nikomu napovídat. Jenže vše špatné už je zapomenuto a RCZ potvrzuje, že auta jsou skutečně dobrá až po faceliftu. Teď už se vše ovládá zažitými způsoby v dosahu řidiče.

Peugeot RCZ
Autor: Jiří Pekárek a Jiří Káš

Výběr specifikací výrobce vyřešil za nás. RCZ se totiž nově nabízí jen v jediné výbavě Allure, která je i tak dost bohatá. Smysluplné je přikoupit si snad jen zmenšený sportovní volant a krátkou řadicí páku za 6500 Kč nebo natáčecí xenony za 26 000 Kč. Bez černě lakovaných brzdových třmenů za 6000 Kč bychom uměli žít.

1.6 16V THP
Autor: Jiří Pekárek a Jiří Káš

V motorizacích se nic nezměnilo. Toho, kdo hodně jezdí, by mohl zajímat diesel 2.0 HDI 16V s výkonem 163 koní. Točivý moment je omamný a v rychlých vracečkách do kopce přijde vhod, stejně jako průměrná spotřeba 7,2 litru nafty. Ale traktorový zvuk především po studeném startu se nám vůbec nelíbí. Také bychom chtěli varovat před neuváženým zaškrtáváním doplňkové výbavy. Věřte, že devatenáctipalcová kola neudělají z jízdy po českých vozovkách potěšení, ale naopak utrpení. Po přesednutí do benzinové verze už nevidíme v koupi vznětové varianty žádný význam. Reálná spotřeba byla totiž během týdenního jezdění jen o 0,3 litru vyšší. Teprve s dvěma sty koní pod kapotou přitom dává RCZ smysl.

Přestože je vznětový motor odhlučněn plastovým krytem, po ránu se ozývá hlasitým klapotem.
Autor: Jiří Pekárek a Jiří Káš

Naše rada je proto jednoznačná: Když už se rozhodnete pro vůz podobného ražení, na diesel zapomeňte. Raději pět tisíc uspořte na nejsilnější benzinovou verzi 1.6 16V THP. Stojí to za to. O ještě sportovnější RCZ-R za milion asi v reálu uvažuje málokdo…

To benzinový i přes minimální snahu o odhlučnění jen decentně pobrukuje.
Autor: Jiří Pekárek a Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
10 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851