Volkswagen Golf GTI Performance: Jiný nebrat! | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

20. 3. 2014

Volkswagen Golf GTI Performance: Jiný nebrat!

Jízdní vlastnosti nového GTI jsou jedním slovem skvělé. V zatáčkách je neskutečně rychlé, jenže dělá vše tak samozřejmě, že v řidičí nevyvolá příliš emocí.

Když Golf GTI, tak jedině jako Performance! Ostatní položky v ceníku jsou nadbytečné.

(více v čísle 12/14)

Proti výchozímu GTI připlatíte šestadvacet tisíc, což je v kontextu toho, co dostanete, částka naprosto zanedbatelná. O standardním GTI tedy rovnou přestaňte uvažovat, myšlenkovou kapacitu si ponechte jen na výběr převodovky. Zde nechť každý uváží, zda je pro něj vhodnější šestistupňový manuál, nebo dvouspojkové DSG.

Nezbytnost paketu Performance není ve zvýšení výkonu přeplňovaného dvoulitru TSI ze 162 na 169 kW. Vždyť zrychlení na stovku se zlepší o neuchopitelnou desetinu. Jedinečnost příplatku tkví v předním samosvorném diferenciálu. Děkujeme nastokrát! V GTI Performance jsme se tak nemuseli hádat se svéhlavou přibrzďovací „pomůckou“ XDS, ale užívali si vždy ideální a opravdu nápomocné rozložení točivého momentu mezi kola přední nápravy, a to v každé zatáčce a na každém povrchu.

On to totiž není úplně klasický samosvor, spíše jde o obdobu mezinápravové spojky Haldex, fungující v případě předokolky jen na jedné nápravě (princip jsme si vysvětlili v minulém čísle v rámci jízdních dojmů z nového Seatu Leon Cupra). Spojka tedy přeposílá točivý moment zleva doprava, přičemž na jedno kolo umí pustit až sto procent newtonmetrů.

Velice působivá a na rozdíl od XDS za každých okolností přínosná je práce spojky už na suchém asfaltu. A je úplně jedno, jestli najíždíte do zatáčky pomalé nebo jde o oblouk rychlý, točivý moment se vždy opře do správného kola. Ještě působivěji se však GTI Performance projevuje na mokru. Tam, kde se mechanický samosvor „zasekne“ a auto míří nedotáčivě pryč ze zatáčky, udrží elektronicky ovládaná hydraulika bezpečně směr.

GTI je podle nás GTI až jako Performance. V testovaném pětidveřovém provedení přijde s manuálem na 671 900 Kč, DSG je o šedesát tisíc dražší. 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
12 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851