Budoucnost: Vrátí se na naše silnice? | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Budoucnost: Vrátí se na naše silnice?

Koncept XRay naznačil před dvěma lety nový designový směr Lady, prolisy kolem blatníků budou určitě realitou

Fotogalerie

6 fotografií

Dávno pryč jsou doby, kdy se to nejen u nás žigulíky hemžilo. Špatné období ruské automobilky však zřejmě končí, chystá se celá armáda novinek.

(více v čísle 16/14)

Ruská Lada nedávno prohlásila, že chystá modelovou ofenzivu. Podle všeho by s ní neměla zasáhnout jen domácí Rusko, ale i většinu Evropy. A na co se podle neoficiálních informací máme těšit?

Vesta z Prioru

Po nivě je priora nejstarším vozem značky. Vždyť se na fotografiích coby VAZ 2110 představila už v 80. letech! Vyrábět se začala o deset let později. V dnešní podobě to má priora spočítané, v roce 2015 ji vystřídá nový typ Vesta.

Pod netradičním jménem Vesta se za dva roky představí nástupce letité priory. Proti ní zaujme velmi dynamickým designem.
Autor: Lada

Automobilka zatím tajně vypustila první neofi ciální ilustraci prototypu. Atraktivní sedan má vzniknout na platformě dnešní Dacie Logan a představí se ve více karosářských variantách. Jistý je sedan, poté má následovat liftback a kombi. Je možné, že se dočkáme i třídveřového kupé. Motory včetně dieselů zajistí Renault.

Ray se zklidní

Koncept crossoveru XRay sice známe už dva roky, ale zvěsti o sériové podobě pomalu utichly. Jenže ve skutečnosti se na zhmotnění do produkční verze neustále pracuje, finální model však získá podstatně usedlejší tvary. Především půjde standardně o pětidveřový vůz a proti dvouleté studii se pochlubí daleko větším prostorem nad hlavami cestujících.

Hlavními soupeři pokračovatele konceptu XRay mají být Renault Captur nebo Ford Ecosport, z čehož lze předpokládat pohon přední nápravy. Čtyřkolka však vyloučena není, její základ by mohla poskytnout koncernově spřízněná Dacia Duster.

Vyzrálý sýr

O konfiguraci 4x4 ale rozhodně nebude ochuzena nová Lada Niva. Nástupce více než třicetiletého terénního nezmaru má na trh přijet v roce 2016, na jeho vývoj prý dohlíží sám ruský prezident Putin. Zde má být počet komponent sdílených s aliancí Renault-Nissan podstatně širší, rozhodně nepůjde o lakýrku do města. Přesto má nová niva působit elegantně, design se lehce inspiruje Range Roverem Evoque. Připomeňme, že půjde vlastně o třetí generaci nivy. Druhá totiž kdysi vznikla pod taktovkou Chevroletu a s jeho značkou se nějaký čas i prodávala. Klasickou nivu však vystřídat nedokázala…

Po téměř čtyřech desetiletích se za dva roky kariéra první generace nivy uzavře, nástupce bude příbuzným dusteru
Autor: Lada, archiv

Už není tak kalná

Pro letošní rok se dočkala modernizace malá řada Kalina – hatchback i kombi s „trabantovským“ označením Universal. Vůz má přepracované čelní partie, design je mnohem současnější. Novinka se zatím prodává v Rusku, brzy se však má objevit v Evropě. Na dlouhou dobu ale ne, neb i nejmenší lada se má do roku 2017 dočkat moderního následníka.

Grant pro praktiky

Dlouho ohlašovaný sedan Granta se začal na českém trhu prodávat koncem loňského roku. Automobilka však v Rusku před několika týdny ukázala další karosářskou verzi, která našince jistě osloví více: pětidveřový liftback. Vůz je přímým nástupcem klasické samary, jejíž výroba na loňský Štědrý den po třech desetiletích skončila. S kombíkem se zatím údajně nepočítá, jeho roli totiž supluje model Largus, tedy upravený Logan MCV minulé generace.

Největší kombíkem v nabídce největší ruské automobilky je Largus, upravená původní Dacia Logan MCV
Autor: Lada, archiv

Pro ruské zákazníky má přitom Lada v aktuální nabídce ještě jednu verzi granty: provedení Sport. Dynamikou standardní zážehové šestnáctistovky o výkonu 87 kW sice příliš neoslní, zaujme však speciálním designovým bodykitem a šestnáctipalcovými litými koly.

A co dál?

Vrcholem palety příští generace modelů Lady má být velké (v našich měřítkách spíše kompaktní) SUV. Automobil zhruba odpovídající dnešnímu Volkswagenu Tiguan prý poznáme za tři roky. Technika má vycházet z nástupce Renaultu Koleos, tedy z nové modulární platformy, na níž vedle příští laguny vyjede třeba i následník espace. Na další informace si však počkejme až do roku 2017…

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
16 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851