Infiniti Q50 2.2d 7AT Sport: Dva pohledy | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

16. 5. 2014

Infiniti Q50 2.2d 7AT Sport: Dva pohledy

Infiniti Q50 2.2d 7AT Sport

Fotogalerie

5 fotografií

Nové Infiniti Q50 míří do prémiové části střední třídy. Kromě hybridní varianty nabízí i dieselový motor od Mercedesu.

(více v čísle 18/14)

Při závodech formule 1 spolu vedou líté boje, ale v automobilové výrobě spolupracují. Řeč je o Infi niti, které patří mezi hlavní sponzory stáje Red Bull a Mercedesu. Vždyť pod kapotou zcela nového sedanu střední třídy Infiniti Q50 bije srdce původem ze Stuttgartu. Jak toto spojení japonského luxusu a německé techniky funguje?

Designu 4800 mm dlouhého vozu prakticky není co vytknout. Výrazně ztvárněná přední část navazuje na styl ostatních modelů značky, zbytek karoserie je elegantně uhlazený. Dynamicky působí nejen silueta s dlouhou kapotou a krátkou zádí, ale například i prolisy nad zadním kolem. Také uvnitř je znát, že sedíme v prémiovém voze. Kožené čalounění sedadel je ve standardu, stejně jako dvojice dotykových obrazovek multimediálního rozhraní, kterými se ovládají i některé prvky vozu či různé aplikace. Systém si zapamatuje také vaši osobní volbu a po usednutí za volant se podle ní přenastaví. To jsme od prémiového modelu čekali, stejně jako pohodlná sedadla a prostornou kabinu. Uvnitř jsme měli všude dostatek místa, což ani nepřekvapí, protože rozvor náprav 2850 mm je největší v segmentu.

Snahu o exkluzivní vyznění kazí pár lacinějších detailů. Bez rozměrných displejů se interiér dnešních vozů už neobejde
Autor: Jiří Káš

Rozladěni jsme ale byli z kultivovanosti motoru. Pro čtyřválec od Mercedesu bohužel typické. Po nastartování se ozvalo nepříjemné klepání a cítili jsme, jak se volant i sedadlo chvějí. Po zahřátí se sice agregát trochu uklidnil, ale od auta za milion si představujeme jiný zvukový projev. Ani jeho síla nenaplnila naše očekávání. Na 1839 kg provozní hmotnosti není výkon 125 kW zrovna předimenzovaný, takže při snaze o zrychlení automat hodně podřazuje. A tím stoupají otáčky a bohužel i hlučnost. Ideální je jezdit konstantním tempem kolem stovky, potom jsme v kabině o motoru ani nevěděli. Bytelná, těžká stavba vozu, laxnější automat i široké nízkoprofi lové pneumatiky jsou také příčinami vyššího apetitu – tedy proti výrobcem uváděnému průměru 4,9 l/100 km. Popojíždění po městě znamená spotřebu kolem devíti litrů, při plynulé jízdě po dálnici ukazoval palubní počítač šest. Na konci testu na displeji svítilo 6,4 l, což z globálního posouzení není špatné.

céčku jsme čtyřválec za odhlučnění chválili, v Infi niti Q50 je však hodně hlasitý. Celkově jsme jezdili za 6,4 litru.
Autor: Jiří Káš

Zajímavé byly reakce motoru a převodovky na různá nastavení jízdního režimu. V režimu Sport se zrychlila odezva motoru na sešlápnutí plynového pedálu, automat držel vyšší otáčky, řadil, ale stále pomalu, a ztuhlo hydraulické řízení s elektrickým posilovačem, přičemž se zkrátil i jeho převod. Ideál jsme našli, až když jsme různé módy zkombinovali a vytvořili své vlastní nastavení.

Ovladačem za voličem automatu procházíte menu multimediálního rozhraní.
Autor: Jiří Káš

Infiniti Q50 je zajímavou alternativou k prémiovým sedanům střední třídy. Boduje prostorem, specifickou atmosférou, výbornými jízdními vlastnostmi i bohatou výbavou. Hlučného motoru je ale velká škoda.

Infiniti Q50 2.2d 7AT Sport
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
18 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851