Volkswagen Polo: Technika příští fabie naživo | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Volkswagen Polo: Technika příští fabie naživo

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo je kvalitativní ikona malých vozů, pro české mladé a důchodce však příliš drahá, pro rodiny a firmy malá. Mnohé tak víc zajímá, že přináší techniku nové fabie.

(více v čísle 19/14)

Ač všechny tiskové zprávy, ceníky a prospekty mluví o novém polu, tak je samozřejmě jen modernizované. Vždyť přišlo v roce 2009 s rozšířenou platformou (proti třeba nyní vybíhající fabii) a stále nenajdete malé auto, které by volkswagen v nějaké zásadní disciplíně (vyjma ceny) překonávalo.

Z venku žádná revoluce

Dokonce i co se vnějších tvarů týče, tak se nic zásadního neudálo. Pokud nejste fanoušek volkswagenů, budete mít problém rozlišit modernizovaný model od původního. Přitom facelifty předchozích dvou modelových řad měnily jejich tváře zcela zásadně. Jako by snad sám Volkswagen chtěl říci, že skutečně zásadní technický převrat, tedy příchod modulární platformy MQB, se uskuteční až příště.

Asi nejjistějším způsobem, jak poznat nový model, je pohled dovnitř. Pětipalcový dotykový displej na středovém panelu je nyní standardem. Neznamená to však, že by každé polo mělo navigaci (což mnozí říkají vždy, když vidí v autě nějakou obrazovku) – za ni se samozřejmě připlácí dalších 13 700 Kč. Právě řešení „infotainmentu“ a nastavení vozidla dotykovým displejem je stejné jako u většího golfu. A z golfu známe i většinu nových funkcí pola. Třeba multikolizní brzdu, kdy auto po prvním nárazu (třeba do svodidel) intenzivně brzdí, aby zabránilo dalším střetům (například s protijedoucím vozem).

Nebo adaptivní tempomat, který nejen že udržuje nastavený odstup od vozidel před vámi, ale také varuje před nárazem (Front Assist) a v nízkých rychlostech i sám brzdí (City Break). Za takovou věc připlatíte snesitelných 10 600 Kč.

Revolucí u malých aut je též cenově přijatelná nabídka elektronicky stavitelné tuhosti tlumičů. Těch 7300 Kč není za „volbu sportovního profi lu jízdy“ nijak přehnaná částka, alespoň vzhledem k tomu, o jak náročnou technologii se jedná.

Polo se nestydí nabídnout dokonce věci, které nemá ani samotný golf. Konkrétně světlomety nejen xenonové, ale dokonce LED, jaké tolik obdivujeme u luxusních audi, mercedesů či lexusů. Samozřejmě též půjde o příplatkovou výbavu, objevit by se měla na podzim a cena zatím není známa.

Fakt o pětinu úspornější?

Bez řečí o emisích CO2 se dnes nic na světě neobejde, ani facelift auta. A tak je má modernizované polo o 21 procent nižší! Pokud zhnuseně otáčíte list, zadržte. Kdyby to bylo deset procent, tak za tím jistě vězí nějaký podvod, z nějž řidič u čerpací stanice nic mít nebude, např. pneumatiky s menším odporem, natažení převodů do krajních mezí měřicího cyklu či zavedení start/stopu (který každý člověk se zbytky technického cítění okamžitě vypne) do standardu většiny verzí. Ale 21 procent? Za tím už musí být něco zásadnějšího. Však také ano, všechny nabízené motory jsou z nových řad, připravených již pro emisní normu Euro 6 a příští modely platformy MQB. Řídili jsme všechny tři motorizace, které budou na českém trhu k dispozici.

Více o motorech se dočtete v SM, č. 19/2014. 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
19 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851