Ford Tourneo Courier: Třetí do mariáše | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

2. 6. 2014

Ford Tourneo Courier: Třetí do mariáše

Ford Tourneo Courier

Fotogalerie

4 fotografie

Tourneo znamená v terminologii Fordu osobní verzi užitkového modelu. My jsme vyzkoušeli nejmenší Tourneo Courier.

(více v čísle 20/14)

Rodina prostorných rodinných vozů mající stejný základ se skříňovými dodávkami se Fordu hezky rozrůstá. Po modelech Custom a Connect dorazil nejmenší zástupce Courier. S délkou 4157 mm ho můžeme zařadit mezi malá MPV. A u nich jde především o prostor. Šířka kabiny sice připomíná městské hatchbacky, ale délkou nebo výškou je hravě překonává. První dojem na nás courier udělal obrovský, a to i díky atraktivnímu designu s typickou velkou maskou současných fordů. Na každém sedadle jsme se cítili dobře a ocenili i pohodlné nastupování do zadní části díky posuvným bočním dveřím.

Do zavazadelníku se základním objemem 395 litrů a rovnými stěnami je velmi dobrý přístup
Autor: Ford a Leoš Káňa

Náš obdiv k tomuto vozítku ještě vzrostl, když jsme prozkoumali nákladovou část. Obrovské dveře se vyklápějí směrem vzhůru a za nimi se skrývá 395 litrů prostoru. Při naložení až po strop pojme courier v pětimístném uspořádání 708 l, přičemž plato lze schovat za zadní opěrky. Vynikající je přístup do kufru a potěšila nás i nákladová hrana umístěná jen 40 cm nad vozovku. Pod podlahu se navíc vešlo i rezervní kolo – přístup k němu je ale zespodu vozu. Zadní sedadla lze sklápět, čímž vznikne až 160 cm dlouhá ložná plocha a maximální přepravní objem se zvětší na 1656 litrů. Bohužel jsou ale napevno přichycena k vozu, takže se nedají úplně vyjmout ani různě posouvat.

Na palubní desce je na první pohled vidět, že courier patří do rodiny vozidel Ford. Zajímavá jsou madla v horní části dveří.
Autor: Ford a Leoš Káňa

Přední kola pohánějí tři agregáty. Zážehový tříválec 1.0 EcoBoost má výkon 74 kW, vznětový čtyřválec 1.5 TDCi potom 55 kW a naftová šestnáctistovka 70 kW. Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem a spojené s pětistupňovým manuálem. Nejprve jsme vyzkoušeli benzinovou verzi se systémem stop-start, který při projíždění městem fungoval bez problémů. Potěšil nás i slušný zátah od nízkých otáček, kultivovanost agregátu a dynamika vozu. Potom jsme si vzali vznětovou šestnáctistovku. Potvrdilo se nám výborné odhlučnění nejen motoru, ale i podběhů. Líbilo se nám rovněž komfortní nastavení podvozku, který tlumeně pohlcoval většinu nerovností. Přitom při ostřejším projíždění zatáček zůstala karoserie stabilní a minimálně se nakláněla. I díky mohutnější zádi jsou jízdní vlastnosti neutrální a také citlivé řízení považujeme za povedené. Snad jen síla dieselu nás trochu zklamala a v prudších kopcích jsme museli často podřazovat.

Nový Ford Tourneo Courier má velmi dobré jízdní vlastnosti, takže se nám od volantu nechtělo
Autor: Ford a Leoš Káňa

Tourneo Courier je povedené auto. Snad proto na něj u Fordu nasadili hodně sebevědomou cenu. Provedení Trend se s motorem 1.0 EcoBoost nabízí s daní za 374 979 Kč, což je víc než za Focus kombi se stejným agregátem.

I přes svou výšku působí karoserie vyváženě.
Autor: Ford a Leoš Káňa

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
20 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851