Volkswagen Golf: Světle modrý svět | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

3. 6. 2014

Volkswagen Golf: Světle modrý svět

Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion

Fotogalerie

5 fotografií

Zapomeňte na řeči o životním prostředí. BlueMotion je nejlepší verzí Golfu 1.6 TDI, kterou jsme kdy řídili.

(více v čísle 20/14)

I když se váš vztah s tchyní může během dlouhých let manželství zbavit napětí a získat na toleranci, jen málokdy se z ní stane váš nejlepší přítel. Se zelenými auty je to velmi podobné. Po strašlivých pokusech z doby před osmi lety se dnes ve většině z nich dá jezdit bez rizika nervového zhroucení. Motory jsou schopné pracovat v nízkých otáčkách bez drnčení skel, na dálnici nemusíme v kopcích podřazovat na čtyřku a pneumatiky kvůli dvouprocentnímu snížení tření neztrácejí veškerou přilnavost.

Kabina golfu je příjemné místo pro život.
Autor: David Rajdl

Jen málokterý vůz ale nízkoemisní úpravou rozkvete tak jako Volkswagen Golf. Ano, potřebuje těžší převody než obyčejné TDI. To má ale svých pět kvaltů natažených tak dlouze, že už dál protahovat nejdou. Takže škudlícímu výrobci nezbylo než konečně nadělit dieselu šestirychlostní převodovku, kterou měl dostat už od začátku. Úpravami pro zvýšení účinnosti navíc prošel i samotný motor. Dostal výkonnější vstřikování, jemnější řízení s čidly expanzního tlaku na žhavicích svíčkách, sekundární okruh recirkulace spalin, elektrickou vodní pumpu a naprosto unikátní lahůdku: ložiska vačkových hřídelí. Většinu toho získají běžná TDI příští rok pro splnění exhalační normy Euro 6, golf ale zatím podléhá limitům o stupeň nižším, což ho méně brzdí v rozletu.

Motor vypadá zvenčí stejně jako jiná TDI, vnitřní úpravy jsou ale významné.
Autor: David Rajdl

Výsledkem jsou nejen tabulkové emise CO2 ve výši 85 g/km, daňově výhodné v západních zemích, ale hlavně neuvěřitelná chuť jet, pohotová ochota zrychlit a díky šestikvaltu i daleko pohodovější odstupňování převodů, které nenutí k vytáčení motoru. Pocitově jde o rozdíl třídy, přestože točivý moment je kvůli limitům převodovky stále omezený na 250 N.m, což vedle 320 N.m Renaultu Mégane působí až zbytečně skromně. Praktická spotřeba se pohybuje kolem pěti litrů už u běžných TDI, pokles o dvě tři deci ale není špatný. Podvozek je sice pro zlepšení aerodynamiky o 15 mm snížený, zachovává si však klidný komfort běžných golfů. K dovršení všeho může BlueMotion obouvat jen kola o rozměru 15 a 16 palců, na kterých je pohodlí dovedeno k maximu.

Výbava Comfortline nám vyhovuje, obě přední sedadla mají třeba bederní opěrky
Autor: David Rajdl

BlueMotion se prodává pouze ve výbavě Comfortline, což vylučuje dražší hračky jako adaptivní tempomat, kožené čalounění a prosklenou střechu. O tom ale golf nikdy nebyl a nebude. Prakticky uvažujícím zákazníkům bude rozhodně víc vadit obvyklá nízkoemisní fi nta: absence tažného zařízení. V českých podmínkách emisní ani daňovou výhodu nezískáte, ale za přidaných 16 000 Kč dostanete nejlépe fungující Golf TDI ze všech. A to je v měřítkách cenové politiky Volkswagenu příplatek téměř směšný. V doprovodu šestirychlostní převodovky mimochodem tento geniální motor používá Audi A3, které stojí v holé výbavě o sto padesát tisíc víc, a navíc nenabízí karoserii kombi.

Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion
Autor: David Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
20 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851