Nissan Micra: S městem na vlně | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

27. 6. 2014

Nissan Micra: S městem na vlně

Nissan Micra 1.2/59 kW Tekna

Fotogalerie

5 fotografií

Micra ani po modernizaci nezastírá, kam především patří. Ostatně obdobu titulku si dala jako motto.

(více v čísle 24/14)

Micra byla vždycky hlavně autem pro holky. Nová generace ubrala boubelaté roztomilosti a přidala víc pragmatismu. Že by tím ale přilákala davy chlapů? Nikoliv. A tak Nissan loňskou modernizaci namířil zase hlavně na ženy.

Co se jim na micře může líbit? Kromě designu hlavně rozměry. Mezi malými auty jde vážně o kabelku, vždyť měří jen 3,8 metru, zatímco třeba nejprodávanější malé auto u nás – Fabia – čtyři metry. A například Kia Rio ještě víc než čtyři.

Navzdory jen 3,8 metru délky je podélně v autě místa dost, nad hlavou dokonce nadprůměrně. Slabé je to na šířku: ve srovnání s konkurenty jsme naměřili málo na předních i zadních sedadlech.
Autor: David Rajdl

Sáhnete-li jako my po nejvyšší výbavě Tekna, dostanete ještě spoustu typických městských pomocníků: navigaci, automatickou klimatizaci, inteligentní klíč nebo parkovací senzory. Ty se hodí. Navíc pokud vám jde pro manželku třeba jen o ně, můžete se spokojit s manuální klimatizací a senzory přikoupit spolu s měřidlem parkovacího místa v sadě Parking za 7000 Kč k nižší výbavě Acenta, o 40 000 Kč levnější.

Přístrojová deska se designem srovnala s ostatními nissany, nejzajímavějším prvkem je podle nás kulatý ovladač klimatizace. Celá deska je ale z tvrdého plastu, což poznáte okamžitě při zavírání schránek u spolujezdce – jsou hned dvě nad sebou.
Autor: David Rajdl

Na druhou stranu když zvolíte Teknu, připlatíte si jedině za metalízu a prosklenou střechu. Jinak autu nechybí nic. Úplný základ Visia stojí 189 900 Kč, ale tomu naopak schází dost: od klimatizace přes palubní počítač po rádio.

Zadní sedadla se dají překlopit až k předním, čímž vznikne hodně slušný nákladový prostor s rovnou podlahou.
Autor: David Rajdl

Ve všech případech se bavíme o testovaném benzinovém tříválci 1.2/ 59 kW. Ten potěší hodně dobrou spotřebou, navíc za papírových pět litrů by se dalo auto živit i v praxi. Na okreskách jsme dokázali jet za čtyři a půl. Město znamená zhruba šest a dálnice sedm litrů.

Pokud se musíte opravdu svézt, chce to motor točit: čtyři, ale klidně i šest tisíc se mu líbí, vytáčí se opravdu pěkně. Zvukem tříválec nezapře, uši však vyloženě netrápí.

Micru může hnát i jeho silnější verze DIG-S, která díky přeplňování kompresorem dostane z motoru 72 kW. Tento agregát je dokonce ještě úspornější (4,3 litru), ale připlatíte si výrazných 56 000 Kč.

Jízdně sází auto spíš na komfort, ztrácí se jen při bočním větru či vyšších rychlostech a v zatáčkách je mírně neklidné, to se ale bavíme o extrémnější jízdě. Jinak jde o čitelný vůz, který si ve městě na limity nesáhne. A s lehoučkým řízením, s nímž ho otočíte na pětníku, snadno dobude i stísněné uličky.

Nissan Micra 1.2/59 kW Tekna
Autor: David Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
24 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851