Volkswagen Passat Variant R-Line ...a šáteček | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Volkswagen Passat Variant R-Line ...a šáteček

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI R-Line

Fotogalerie

5 fotografií

S aktuálním passatem se loučí mírně rozporuplná osobnost. Vyplatí se běžet pro poslední kusy, nebo počkat na novinku?

(více v čísle 26/14)

Nehasnoucí obliba Volkswagenu Passat mezi českými manažery stojí za sebevědomými cenami i v jeho posledním tažení. Na výprodej zapomeňte: nejlevnější volbou je naftová šestnáctistovka za 683 900 Kč, benzinový šestiválec 3.6 FSI stojí 1 062 900 Kč.

Do starého dobrého passatu je snadné se zamilovat. Předkrizově poctivé auto s tuhou karoserií, velkorysým prostorem, báječným sezením (i vzadu!), tichou jízdou, jemně vyladěným i odolným podvozkem a brzdami k neutahání by některým novějším konkurentům mohlo dávat lekce. Že materiály palubní desky nesrší noblesou? Tak ať, tenhle kus masivního nábytku přežije lecjakou navoněnou modernu.

V podobném duchu jsme psali i o loučícím se Fordu Mondeo. Je však třeba dodat, že na rozdíl od něj passatu chybí jasná sázka na jistotu pod kapotou. Ať už zvolíte jakýkoli pohon, za hranicí 100 000 km je třeba očekávat nějakou nadstandardní péči: oblíbený 2.0 TDI se umí zadřít kvůli nedomyšlenému pohonu mazacího čerpadla, šestnáctistovku trápí krátkodeché vstřikovače, tiše svištící zážehové motory TSI zase prosluly kolabujícím pohonem rozvodů.

Z prodejny přesto utíkat nemusíte. Pokud nepodceníte prevenci, české ruce si s většinou potíží poradí. Zda takovou jistotu nabídne příští generace, ukáže až čas. My se s Passatem B7 loučíme vyšperkovanou verzí R-Line se sadou spoilerů a sportovním podvozkem, která vychází z výbavy Comfortline (+ 25 000 Kč pro 2.0 TDI/103 kW, + 35 000 u 130 kW)

I tady zůstává smíšený dojem: s paketem R-Line i letitý passat dobře vypadá a v anatomických sedadlech je radost absolvovat tisíce kilometrů, zato hodně tvrdý podvozek se na české cesty nehodí, osmnáctipalcová kola hučí a motor jako by měl moc práce je roztáčet. I po devíti letech je passat skvělé auto, ale R-Line nechte Němcům a Švýcarům. 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
26 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851