Citroën C1 Airscape 1.2 VTi - Luxusní kabelka | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

13. 8. 2014

Citroën C1 Airscape 1.2 VTi - Luxusní kabelka

Citroën C1

Fotogalerie

9 fotografií

Kolínská trojčata postupně vstupují na český trh, z francouzské dvojice jsme nejprve otestovali Citroën C1.

(více v čísle 31/14)

Stejně jako v případě předchozí generace se i nyní od sebe miniauta z Kolína odlišují zejména vzhledem. Toyota Aygo působí s maskou do písmene X i ostrými rysy jako návštěvník z Hvězdných válek, Peugeot 108 připomíná nafintěnou modelku a Citroën C1 s milou tváří preferuje jednoduchou eleganci bez zbytečných kudrlinek. Proto se nám líbí asi nejvíce. Jednolitý nárazník narušují jen svisle orientované diody denního svícení a velký nasávací otvor, vytvářející usměvavý výraz. Kontrastní prvek představují rozdělená přední světla na kulaté reflektory a pás se směrovými blinkry nad nimi. Citroën se od sourozenců odlišuje také černými předními sloupky, které opticky zvětšují prosklenou plochu.

Design karoserie totiž bude pro zákazníka zřejmě rozhodujícím kritériem. Tvar palubní desky, přístrojového štítu, volantu, středového panelu i rozmístění ovládačů je u všech Kolíňáků stejný. Bohužel to musíme říct i o kvalitě provedení některých detailů včetně plechového zvuku při zavírání dveří. Vpředu jsme si hověli v pohodlných sedadlech a užívali si slušného prostoru – samozřejmě v rámci možností 1615 mm široké karoserie. Zadní část je však určena spíše dětem. Úzkými dveřmi – otevírají se i v malém úhlu – se do vozu hůře nastupuje a prostor je tam stísněnější. Kufr s objemem 196 litrů patří ve své třídě k menším, navíc se jedná o údaj bez dojezdové rezervy – verze C1 Airscape ji nenabízí.

Hodně zvědavi jsme byli na zážehový tříválec s objemem 1,2 l a výkonem 60 kW. Ten totiž využijí jen Francouzi, toyota ne. Agregát sice dostal vyvažovací hřídel, ale kultivovanější než litrový motor nám nepřipadal. Zejména v nízkých otáčkách nebo na volnoběh občas vibrace přecházely do volantu. Ani se zátahem jsme zpočátku spokojeni nebyli a při ustálené jízdě nám připadalo, že výkon občas poklesne. Stačilo však vypnout klimatizaci a dvanáctistovka nám ukázala, že si pozornost zaslouží. Příjemně a plynule zatahuje od 1500 otáček a od tří tisíc si s 962 kg vážící „cé-jedničkou“ dělá, co chce. Jenže v třicetistupňových vedrech bez klimatizace jezdit prostě nešlo, takže jsme potenciál tříválce příliš nevyzkoušeli. Chlazení interiéru se negativně podepsalo i na spotřebě. Naměřený průměr 5,8 l/100 km by šlo srazit minimálně o půl litru.

I když Citroën C1 vypadá, jako by vyjel z módního salonu, pár šrámů na kráse jsme našli. Proto nás nemile překvapil pohled do ceníků - testovaná dvanáctistovka v provedení Shine totiž stojí 326 900 Kč. Všechny komfortní prvky včetně klimatizace, palubního počítače, dotykového displeje nebo stahovací plátěné střechy sice máte ve standardu, ale plně vybavení konkurenti jsou o desetitisíce levnější. Cenově příznivější je dokonce i větší Citroën C3 v nejvyšším provedení Exclusive, což nám připadá až nemorální. 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
31 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851