Nissan Juke: Patka na druhou stranu | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Nissan Juke: Patka na druhou stranu

Nissan Juke 1.2 DIG-T

Fotogalerie

15 fotografií

Extrovert všech extrovertů Nissan Juke lehce pozměnil design a nabídku motorů rozšířil o přeplňovanou benzinovou tříválcovou dvanáctistovku.

(více v čísle 34/14)

O juku si můžete myslet cokoliv, prodejní úspěch mu ale neodpáře nikdo – za tři roky se tohoto crossoveru prodalo na 420 000 kousků. A jelikož se jedná o vysoce stylový stroj, je dobré jej zavčas opticky popohnat, aby náhodou nepropásl nějaký ten módní trend. V případě natolik excentrického stroje těžká věc! Měnit výstřední účes, který vás proslavil…

 

Přičísnout!

Při prvním pohledu na modernizovaný juke nám přišlo, že snad ani nevzal do ruky hřeben. Pro nás pořád mimořádně netradiční, ale v podstatě tytéž tvary. Dopustili jsme se však podobně osudového omylu, jako když u manželky nezaznamenáte nový odstín kaštanové. Zcela jsme tak opomněli vyzdvihnout přínos nově tvarovaných horních světlometů, nevšimli si jiné optiky těch spodních, ani přepracovaného nárazníku. Na zádi nás svítilny nově s LED diodami trkly už o něco víc. Mimochodem, LEDky jsou samozřejmě také vepředu, nastěhovaly se v podobě blikačů i do vnějších zpětných zrcátek.

Při přímém porovnání s předchozím provedením jsme se už naučili faceliftové novinky rozpoznávat. Stále si je však dovolíme považovat za obdobně zjevnou inovaci, jako když si fotbalista přehodí patku na druhou stranu. Jak už jsme ale řekli, vzhledem k výraznému charakteru juku pochopitelná věc.

Uvnitř můžeme mít čisté svědomí, že jsme modernizaci vlastně přehlédli. Kromě nových barevných kombinací se zde facelift nijak neprojevuje.

 

Tři, nebo čtyři?

Pod zkratkou 1.2 DIG-T jsme si automaticky představili zážehovou tříválcovou dvanáctistovku přeplňovanou kompresorem. Tedy motor původem od nissanu. Chyba! Juke totiž nově využívá služeb dvanáctistovky čtyřválcové spoléhající na tradičnější turbodmychadlo. Tuto pohonnou jednotkou známe pod jmenovkou TCe především z renaultů, ve faceliftovaném crossoveru od nissanu potom vystřídala silnější verzi benzinové atmosférické šestnáctistovky.

Toliko k teoretickým škatulatům, nyní dojmy. Zatímco u kompresorové dvanáctistovky jsme si zvykli na střelhbité reakce, francouzské turbo je poněkud váhavější střelec. Do dvou tisíc otáček se vyloženě rozkoukává, teprve potom v něm začnete pomaloučku polehoučku odhalovat potenciál 190 N.m. Zátah je od zmíněné hranice velmi plynulý, pozvolný, pro Nissan Juke řekněme odpovídající.

Do nabídky nově zařazená dvanáctistovka by se podle nás mohla stát nejoblíbenější motorizací pro japonský crossover – výkonově bude většině typických uživatelů bezpochyby vyhovovat a spotřeba… Ta je dost odvislá od jízdního stylu. Můžete jezdit do šesti litrů, pak ale velmi rychle za osm, záleží na vás!

 

Dobře fungující kříženec

O Nissanu Juke si můžete myslet, co chcete. Respektive o jeho vzhledu. Na tom facelift nic nezmění, japonský crossover bude pořád silně polarizujícím automobilem. Že ale na rozdíl hlavně od některých francouzských kolegů-kříženců jako auto opravdu funguje, to můžete pro změnu brát jako fakt. V zatáčkách velice jistý podvozek nepocuchá na nerovnostech ofinu ani s osmnáctipalcovými koly, bezchybně zpracovaný interiér působí vlastně docela hodnotně. Tedy pokud si zrovna neobjednáte bílý kontrastní dekor… Cenově se přitom Nissan Juke se svými přímými crossoverovými konkurenty srovnal (viz tabulka), s testovanou dvanáctistovkou DIG-T přijde minimálně na 364 900 Kč. Začíná se přitom až na třetí nejvyšší verzi Acenta, která je už z pohledu výbavy bezpřipomínkově naplněna. 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
34 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851