Audi A1 Sportback Design 1.4 TDI Ultra/66 kW: Zmenšenina | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Audi A1 Sportback Design 1.4 TDI Ultra/66 kW: Zmenšenina

Audi A1 Sportback Design 1.4 TDI Ultra/66 kW

Fotogalerie

7 fotografií

Modernizované Audi A1 přichází s novou paletou motorů a decentně upraveným vzhledem. Obhájí ale vysokou cenu?

(více v čísle 2/15)

Nejmenší audi kroutí na trhu už čtvrtou sezonu, proto nastal čas na první modernizaci. Svět motorů faceliftované provedení v ČR otestoval jako první. Tohle že je ta novinka? Ano, designové změny opravdu nejsou zásadního charakteru. Podle nás ale ani nebyl důvod – á-jednička pořád nabízí vyvážený kompromis roztomilosti a dynamiky. A evidentně se líbí nejen nám – od uvedení na trh už se jí prodalo přes půl milionu kusů. 

Kdo se ale podívá podrobněji, vypozoruje přepracovaná světla a oba nárazníky. V nabídce jsou také inovované dekory interiéru či barvy karoserie. 

Mnohem více se však měnila technika. Prozatím nechme stranou motory, nový je také elektromechanický posilovač řízení a vrcholný systém navigace MMI, který nabídne i wi-fi či 3D navigaci. 

Věříme, že bude skvělý, nám však dělalo společnost levnější rádio s výklopným displejem, jehož rozlišení nám připomnělo desetileté bazarové A8. Jinak řečeno: na dnešní poměry nic moc.

Nejmenší ingolstadtský model ale šlechtí, že to byla ke kvalitě interiéru jediná výtka. Vnitřek totiž bez přehánění snese kvalitativní srovnání s auty střední třídy. A to fakt.

Tedy samozřejmě ne prostorem, ani tady jsme si ale nestěžovali. V rámci třídy je vpředu místa dostatek a netrpěli jsme ani vzadu – tam bude delší cestu znepříjemňovat spíše extrémně kolmé sedadlo. 

Jak už jsme zmínili, v rámci modernizace se pod kapotu dostaly dva nové tříválcové motory. My jsme protentokrát nechali stranou jednotku 1.0 TFSI a zvolili 1.4 TDI Ultra o výkonu 66 kilowattů. Že jde o tříválec, poznáte maximálně za mrazivého rána, jinak nám přišel motor ještě lépe utlumený než třeba ve fabii. Trochu potíže nám dělalo sladění s dlouze odstupňovanou pětistupňovou převodovkou. Jednička je delší, než bývá zvykem, a tak audi testovacím jezdcům nejednou při rozjezdu zhaslo. Toho jsme si ale všimli i u české sestry. 

Na druhou stranu zásluhou dlouhých převodů je auto jako dělané pro dálkové cesty. Odhlučnění je na jedničku, podvozek stabilní, ale ne přehnaně tvrdý. Motor nabízí dostatek síly na to, aby malé audi svištělo po německém autobahnu permanentních 180 km/h. Pak ale samozřejmě zapomeňte na slibovanou kombinovanou spotřebu 3,4 litru, i dosahovaný dvojnásobek je přesto slušným výsledkem. Vraťme se ale domů: při českém dálničním limitu točí motor decentních 2500 otáček a palubní počítač se ustálí na 4,8 l. Na okreskách jsme jezdili dokonce za méně než čtyři litry, to ale asi nebude důvod, proč audi za šest set tisíc koupit. Pokud ale z nějakého důvodu hledáte kvality limuzíny na podvozku pola, jste na správné adrese. V tomto nemá nadále A1 konkurenci. 

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Přeplňovaný vznětový tříválec. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Pohon předních kol.
Pětistupňová manuální převodovka. Zdvihový objem 1422 cm3. Výkon 66 kW při 3250 ot./min, točivý moment 230 N.m při 1500-2500 ot./min. Nejvyšší rychlost
182 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,6 s. Spotřeba město/mimo město 3,9/3,1 l/100 km. Emise CO2 90 g/km.
Kombinovaná spotřeba 3,4 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 2469 mm. Délka x šířka x výška 3973 x 1746 x 1422 mm. Provozní/užitečná hmotnost 1195/445 kg. Objem palivové nádrže 45 l. Pneu a kola 215/45 R16. Objem kufru 270 l
ZÁRUKY A CENY
Celková záruka 2 roky, na lak 3, 12 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného provedení 633 600 Kč (multifunkční volant 3700 Kč, středová loketní opěrka 3700 Kč, parkovací senzory 9700 Kč, dešťový a světelný senzor 3400 Kč, přední mlhovky 4200 Kč, automatická klimatizace 9800 Kč, paket konektivity 15 800 Kč, bixenony 18 000 Kč, vnitřní LED osvětlení 4200 Kč, MMI rádio 11 800 Kč…).
Základní cena 530 900 Kč
KONKURENTI
Citroën C3 1.6 e-HDi/68 kW Exclusive 379 900 Kč*
Fiat Punto 1.3 MultiJet/55 kW Lounge 326 000 Kč*
Ford Fiesta 1.6 TDCi/70 kW Titanium 380 990 Kč
Kia Rio 1.4 CRDi/66 kW Anniversary Plus 341 980 Kč
Opel Corsa 1.3 CDTI/70 kW Cosmo 383 900 Kč*
Renault Clio 1.5 dCi/66 kW Intens 379 900 Kč
Seat Ibiza 1.6 TDI/77 kW Style 382 900 Kč
Suzuki Swift 1.3 DDiS/55 kW GL/AC 353 900 Kč
Škoda Fabia 1.4 TDI/66 kW Style 359 900 Kč
Toyota Yaris 1.4 D-4D/66 kW Premium 399 900 Kč*
Volkswagen Polo 1.4 TDI/55 kW 360 900 Kč
* Akční cena
TESTOVALI JSME
A1 1.4 TFSI S-Tronic SM 22/12
HODNOCENÍ
+ Zátah motoru
+ Perfektní odhlučnění
+ Kvalita interiéru
- Vysoká cena
- Nutnost vyšší koncentrace při rozjezdech

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
2 / 2015 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851