Kia Sorento 2.2 CRDi Aut Premium: Když už, tak už | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

7. 4. 2015

Kia Sorento 2.2 CRDi Aut Premium: Když už, tak už

Kia Sorento 2.2 CRDi Aut Premium

Fotogalerie

11 fotografií

S automatem je sorento ještě kultivovanější a hladší. Příplatek
ovšem posouvá cenu sedmimístné verze přes milion korun.

(více v čísle 13/15)

Před čtrnácti dny jsme nové sorento testovali s ručním řazením. A shodli se na tom, že pro auto této obří velikosti není motor 2.2 CRDi přehnaně silný. Jen pro představu – stejný objem donedávna svižně poháněl Hondu CR-V, jejíž celková hmotnost byla o 250 kg nižší. Pro pořádné zrychlení se agregát musí rozběhnout. Navíc kultivovanost, které sorento v posledních letech dosáhlo, si o snadný život s automatem přímo říká.

Taková verze je právě tady, stojí o padesát tisíc víc. Šest rychlostních stupňů není na dnešní dobu moc a dlouhé rozestupy mezi nimi jsou poznat jak na zvuku vytáčeného motoru, tak jeho tahu. Díky jemné kalibraci plynového pedálu a předvídatelné logice podřazování je ale snadné jet plynule a udržet otáčky v tichém pásmu do 2500. To ostatně platí i na dálnici, kde otáčkoměr klesá ještě o dvě stovky níž. Spotřeba se podle situace pohybuje mezi osmi a deseti litry.

To sice není výrazně méně než u prémiových konkurentů s třílitrovými šestiválci, pro ty bychom ale ve srovnatelné výbavě museli sáhnout do kapsy o dalších dvě stě tisíc hlouběji. Což vysvětluje, proč si Kia troufá k milionové hranici. Komfort automatu je dostupný od výbavy Exclusive za 999 980 Kč, dalších 20 000 Kč stojí třetí řada sedadel s vlastní manuální klimatizací. V tomto provedení je již vše potřebné včetně zadní parkovací kamery, handsfree blue tooth, tempomatu nebo vyhřívaného volantu. Většinu doplňků testované výbavy Premium bychom s klidem oželeli: adaptivní tempomat se v dálničních obloucích nechává znervóznit vozidly ve vedlejším pruhu, kožené čalounění nevyhoví každému a devatenáctipalcová kola těžko zlepší komfort odpružení. V nižší výbavě ale naopak nejde připlatit za šikovné natáčení xenonových světlometů, jejichž výkon jinak není zázračný. O halogenových dálkách nemluvě.

Vzhledem k prodloužení karoserie proti předchůdci o 20 cm nás mrzí, že za poslední řadou sedadel nezůstane větší kufr. Objem 142 litrů je stejně skromný jako u kompaktnějších konkurentů. Proti nim nabízí sorento víc místa na šířku, efektnější zpracování s nádechem luxusu i kultivovanější jízdu.

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Vznětový přeplňovaný čtyřválec DOHC,

4 ventily na válec. Zdvihový objem 2199 cm3.

Výkon 147 kW při 3800 ot./min, točivý moment

450 N.m. při 1750-2750 ot./min. Šestistupňová

planetová převodovka s měničem. Nejvyšší

rychlost 203 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h

9,6 s. Spotřeba město/mimo město

7,7/6,1 l/100 km. Emise CO2 177 g/km.

Kombinovaná spotřeba 6,7 l/100 km

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Rozvor náprav 2780 mm. Délka x šířka x výška

4780 x 1890 x 1690 mm. Provozní/užitečná

hmotnost 1878/632 kg. Objem palivové nádrže

71 l. Pneu 235/45 R19.

Objem kufru 142-605-1662 l

ZÁRUKY A CENY

Základní záruka 7 let, 12 let na neprorezavění

karoserie. Cena testovaného provedení

1 264 980 Kč (metalíza 20 000 Kč, 3. řada

sedadel 20 000 Kč, paket Tech s adaptivním

tempomatem, bezklíčkovým přístupem,

asistenčními systémy a elektrickým zavíráním

kufru 50 000 Kč, prémiové čalounění hnědou

kůží 10 000 Kč, panoramatické střešní okno

35 000 Kč).

Základní cena 1 129 980 Kč

KONKURENTI

Fiat Freemont 2.0 Multijet/125 kW 4x4 Aut

811 400 Kč

Mitsubishi Outlander 2.2 Di-D/132 kW 4WD

Aut. 861 400 Kč

TESTOVALI JSME

Sorento 2.2 CRDi Man. SM 11/15

HODNOCENÍ

+Hladce fungující automat

+V nižších otáčkách tichý motor

+Noblesní zpracování interiéru

+Bohatá výbava

-Vyšší cena

-Menší kufr za poslední řadou

-Slabý výkon dálkových světel

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
13 / 2015 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851