Peugeot 5008 1.6 BlueHDi AT Allure: Víc pohodlí bonvivánům | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

26. 4. 2016

Peugeot 5008 1.6 BlueHDi AT Allure: Víc pohodlí bonvivánům

Peugeot 5008 1.6 BlueHDi AT Allure

Fotogalerie

10 fotografií

Peugeot se s hrubiánskými robotizovanými převodovkami rozloučil a nabízí poctivý
automat s měničem. To je pohoda!

(více v čísle 11/16)

Jak jsme si ukázali na předchozí straně, pro levné auto typu Dacie Sandero znamená robotizovaná převodovka šikovný kompromis. Nestojí moc peněz a pohodlí od ní nikdo nečeká. Dodejme ale ještě důležitou podmínku – musí jít o levné benzinové auto. Diesel klade „robotům“ další překážku. Má těžkou kliku a velkou setrvačnost, takže každé přeřazení škubne vozem ještě důrazněji.

Právě tím nás dlouho trápil Peugeot, v letošním modelovém roce jsme se ale dočkali zásadního zlepšení. Vděčíme za ně Číně, kde francouzský lev utěšeně roste a vydělává dost peněz na nákup poctivých automatů. Dodává je japonský specialista Aisin a potřebné jsou proto, že čínský zákazník si nenechá tak snadno vysvětlit, jak má s autem zacházet. Aby zaparkoval až doma, jezdí klidně po schodech, na venkově zapřáhnou za auto řetěz a vytrhávají pařezy. Jediný automat, který to přežije, je planetový s měničem.

Francie jako malovaná. Sošná elegance, knofl íčků jak na košili a bluetooth občas uraženě přestane mluvit s telefonem.
Autor: Davidl Rajdl

Modelu 5008 1.6 BlueHDi padne jako ulitý. Rozjíždí se plynule, řadí hladce, umí držet nízké otáčky, sebejistě využívá pružnosti motoru a nepodřazuje zbytečně. Za méně nadané řidiče odvede veškerou práci na výbornou, nás těší sledovat jeho přesné a citlivé reakce. Za pohodlí automatu se vždy připlácí dvakrát. Nejdříve při koupi, v případě 5008 přesně 35 000 Kč. Podruhé u pumpy. Náš průměr 6,7 l je na použitou převodovku velmi příznivý, nicméně o litr vyšší než u manuálu.

Není samozřejmě těžké jezdit ještě o litr dráž. Temperament motoru BlueHDi je živý a podvozek na rodinný minibus tak nezvykle pohotový a obratný, že přímo svádí k rychlé jízdě.

Jenže ani to není zadarmo. Za svou téměř sportovní dynamiku 5008 vděčí nízké stavbě, která se odráží ve využití vnitřního prostoru. Už vpředu sedíme s hlavou u stropu a nízko uchycené sedačky druhé řady jsou opravdu pro děti – dospělý by na nich drhl o strop, a přitom seděl v podřepu se skrčenýma nohama.

Nepotěší ani zastaralá, nepřehledná a chvílemi i náladová palubní elektronika. Ale stáří má i svůj líc. Tak opojně citlivé řízení aby dnes jeden pohledal a silná xenonová světla odvedou víc práce než úsporné LED.

Rodinám s menšími dětmi tedy 5008 rozmlouvat nebudeme. Po mechanické stránce jde o vyzrálé a výborně naladěné auto, souhrou motoru s automatem předčí i Golf Sportsvan DSG. A mimochodem trend vysokých vozů, které jsou uvnitř nízké, se začíná infekčně šířit. Všimli jste si, jak snaživě tuto nevýhodu Peugeotu 5008 napodobuje právě představený Renault Scénic?

Peugeot 5008 1.6 BlueHDi AT Allure
Autor: Davidl Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
11 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851