Volkswagen Amarok V6: Práce s noblesou | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

2. 8. 2016

Volkswagen Amarok V6: Práce s noblesou

Volkswagen Amarok V6

Fotogalerie

6 fotografií

Volkswagen na aféře Dieselgate tratí, zákazník vydělá: důraz na čisté emise přinesl pick-upu Amarok luxusní šestiválcový motor.

(více v čísle 25/16)

Před šesti lety byl Volkswagen Amarok 2.0 TDI radikálním zmenšovačem zdvihového objemu, tehdejší konkurenti spoléhali na motory minimálně o půl litru větší. Dynamika vozu byla spíš dostatečná než suverénní, přesto si amarok našel spoustu nadšených příznivců. Volkswagen totiž všechny ostatní pickupy zesměšnil úžasným komfortem pérování a luxusně zpracovanou kabinou.

Vzhledem k pokračujícímu tlaku evropských úřadů na spotřebu paliva by bylo logické u malého motoru zůstat. Vždyť dvoulitr nové generace musí stačit i transporteru a příštímu crafteru. Provalení cinknutého měření emisí však zbystřilo pozornost úředního dozoru, a proto před ním nelze tak snadno zamaskovat nejbolestivější technický konflikt současného dieselu: že downsizing snižuje spotřebu paliva, ale zvyšuje emise oxidu dusíku. Kdyby měl těžký amarok bez utajených šidítek splnit přísnou normu Euro 6 s malým motorem vyždímaným nadoraz, musel by proplachovat výfuk hektolitry AdBlue a nešťastný majitel by ho doléval každý týden. Něčím takovým nelze řidičům drahého teréňáku otravovat život, a tak ve Wolfsburgu kapitulovali a konečně namontovali do amaroku motor, který tam od začátku patřil: třílitrový šestiválec od Audi.

Hranaté motivy z minulého passatu zvolna stárnou. Zpracování je ale kvalitní a důkladné.
Autor: Volkswagen a archiv

Novinka zkrášlená důraznější maskou s logem V6 a diodami denního svícení se na trhu objeví na podzim. My jsme ji prohnali v okolí Mnichova už před týdnem – jak po silnicích, tak na oblíbených terénních haldách. V obou případech dává motor najevo suverénní nadhled, hmotnost plně vybavených verzí kolem 2,2 tuny ho příliš nezatěžuje. Kdeže zůstala nervozita a upracovanost čtyřválce! Poklidné bublání proniká do kabiny jen při výraznějším přidání plynu, což vzhledem k bohatýrskému nástupu točivého momentu není třeba často. Kombinace tak bezstresového pohonu a jemně naladěného podvozku nemá ve třídě přemožitele. I spotřeba se při našem letmém setkání pohybovala kolem zcela obvyklých devíti litrů. Škoda že se stejně výrazného omlazení nedočkala stárnoucí kabina. Nová Toyota Hilux už laťku posunula o kus dál.

Ve všech diciplínách terénního areálu ale amarok předvádí naprostou jistotu včetně pevnosti rámu v ohybu a ukázky 100% stoupavosti, při níž motor jen nevzrušeně přede.

Svezení to je jedna radost. Otazník visí nad cenou, která bude muset odrazit instalaci daleko složitějšího motoru – čtyřválec nebude v nabídce ani pro nejlevnější verzi se zadním pohonem. Český ceník bude zveřejněn až v srpnu. Už teď ale víme, že letos se bude dodávat jen nejsilnější varianta se 165 kW a automatem.

Tuhá zadní náprava si v terénu nechá líbit dost. Pozoruhodné je, jak klidně péruje na silnici.
Autor: Volkswagen a archiv

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
25 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851