Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC LPG Intense: Nespěchat! | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC LPG Intense: Nespěchat!

Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC LPG Intense

Fotogalerie

7 fotografií

Mitsubishi Outlander na LPG slibuje ve srovnání s benzinem poloviční náklady na palivo. Jak funguje jako celek?

(více v čísle 33/16)

Konzervativní, nebo šílený? Či snad trochu od obojího? Defi novat vzhled outlanderu nepomohla ani loňská modernizace. A to ani uvnitř, kde člověka zvyklého na evropský styl čeká docela šok. Lány lesklého plastu příliš nezaujmou a také zbytek interiéru působí nějak plastově odtažitě. Bůhvíjaký první dojem neudělá ani archaický klíček a dotyková obrazovka s grafi kou připomínající herní konzole ze zlatých devadesátých.

Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC LPG Intense
Autor: Jiří Káš

Jenže odstřelit velké mitsubishi by byla škoda. Pobyt v rozměrných sedačkách je totiž více než příjemný, prostoru ve všech směrech dostatek a ten výhled! Radost spolupracovat je i s atmosféricky plněným dvoulitrem o výkonu 110 kW. Přechod na LPG je otázkou pár minut a pak už si můžete užívat jeho přirozeně se rozvíjejícího výkonu. Na žádné dovádění to nebude, ale pro klidnou a relaxovanou jízdu je motor jako dělaný. Škoda že převodovka má jen pět stupňů. Relativně spokojeni jsme byli i se spotřebou – na 59litrovou nádrž LPG jsme ujeli téměř šest stovek kilometrů. V řeči čísel to znamenalo průměr 10,2 l LPG, což při současné ceně LPG kolem 12 korun znamená náklady skvělých 1,20 Kč za kilometr. Jestliže za zástavbu plynové sady Landi Renzo Evo žádá dovozce 37 900 Kč, vrátí se investice při kalkulované osmilitrové spotřebě benzinu za nějakých 32 000 km. Líbilo se nám také, že součástí je i modul přimazávání ventilů. Ležérní dynamika se přitom hodí i k jízdnímu projevu auta. I pořádně rozbitou okresku dokáže outlander projet s nadhledem a kultivovaností. Při dynamické jízdě ale ztrácí. Auto je lehce ukolébané a velmi brzy se dostaví výrazná nedotáčivost. Trochu nám vadila rovněž vyšší hlučnost.

Benzinový dvoulitr s variabilním časováním ventilů překvapí pružností a rychlou reakcí na přidání plynu
Autor: Jiří Káš

Outlander není pro každého. Pokud se ale naladíte na jeho vlnu, je to příjemné auto. Navíc nečekaně výhodné. Teď ani nemluvíme o úspornosti na plyn. Za 650 tisíc, na které vyšel testovaný exemplář, budete podobně velký kus auta jinde hledat jen těžko. Přímého konkurenta nemá, navíc se už v základu může pochlubit bohatou výbavou čítající mimo jiné litá kola, světelný a dešťový senzor, dotykové rádio s handsfree, parkovací senzory, tempomat nebo automatickou klimatizaci.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
33 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851