Toyota Proace Verso: Dvojitá radost | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

31. 10. 2016

Toyota Proace Verso: Dvojitá radost

Toyota Proace Verso

Fotogalerie

6 fotografií

Nový užitkový model Toyota Proace jsme v okolí Varšavy vyzkoušeli v osobním provedení Verso.

(více v čísle 44/16)

Poprvé jsme novou dodávku Toyota Proace prozkoumali již v červenci, ale tehdy jsme měli k dispozici jen užitkové provedení. Nyní jsme se proto zaměřili na verze pro přepravu osob s označením Verso. Ty se opět nabízejí se dvěma rozvory a ve třech délkách karoserie: City, Medium a Long. V konstrukci podvozku nedošlo k žádným změnám. Nadále je vzadu nezávislé zavěšení se šikmými rameny, zlepšilo se ale odhlučnění kabiny použitím silnějších oken a většího množství tlumicích hmot v obložení. Pohon versa zajišťují čtyři vznětové čtyřválce, které ke snižování oxidů dusíku využívají močovinu AdBlue. Šestnáctistovka se dodává ve verzích 70 a 85 kW, dvoulitr nabízí 110 nebo 126 kW, přičemž nejsilnější provedení je spojeno s šestistupňovým automatem.

Nejprve jsme zvolili prostřední délku v osmimístném provedení Family. Po otevření dveří nás ohromila bohatá výbava. Počítáme však, že kožené čalounění, vestavěná navigace, prosklená střecha, klimatizace pro zadní část, přední sedadla s masážní funkcí, elektricky posuvné boční dveře nebo průhledový displej budou za příplatek. Každý zákazník však dostane velkou kabinu, kde se cítíme pohodlně. Posouvání sedadel je jednoduché a nastoupit do třetí řady, poskytující dostatek prostoru, nedělá sebemenší Dvojitá radost Foto Toyota problémy. Při maximálním využití kabiny pro posádku je však kufr velmi krátký a pojme jen 603 litrů nákladu – potom nám připadá zbytečné i samostatné otevírání zadního okna. Přední kola pohání slabší dvoulitr, disponující 110 kW a točivým momentem 370 N.m. Síla motoru je dostupná téměř ve všech režimech otáček, ale pokud chceme jet opravdu dynamicky, musíme ho vytočit nad dva tisíce. Potom se nám už zdá hrubší, tedy alespoň proti šestnáctistovce, kterou si bereme vzápětí. Verze s výkonem 85 kW je kultivovanější, tišší a ve městě přívětivější – nemusí se u ní tak citlivě pracovat s plynem a spojkou. Přitom umožní i svižné svezení.

Toyota Proace Verso
Autor: Toyota

Moc se nám líbí, jak se proace chová na silnici. Zvolená koncepce podvozku i použité odpružení zajišťují vozu dostatečný komfort i patřičnou jistotu v zatáčkách, kde se vysoká karoserie téměř nenaklání. Měkčí podvozek dobře filtruje všechny nerovnosti, kterých je na polských silnicích dost. Proace jezdí spíš jako normální osobní vozy, a přitom nabídne místa jako v dodávce – paráda. Potěší standardní záruka na tři roky nebo do ujetí 100 000 km a také dlouhé servisní intervaly nastavené na 40 000 km či dva roky a 30 000 km nebo jeden rok pro nejsilnější motorizaci s výkonem 126 kW. Ceník osobního versa by měla Toyota zveřejnit koncem září.

Toyota Proace Verso
Autor: Toyota

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
44 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851