Volkswagen Golf: Deriváty všeho druhu | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

27. 4. 2017

Volkswagen Golf: Deriváty všeho druhu

Volkswagen Golf – sportovní a elektrické verze

Fotogalerie

10 fotografií

Evropský bestseller nabízí v současné generaci neobyčejně pestrou nabídku modelů. V duchu trendů nechybí elektrická varianta, plug-in hybrid, pohon na CNG, ale pochopitelně ani tradiční vznětové a zážehové verze včetně sportovně orientovaných. V rámci modernizace došlo nejen k lehkým úpravám vzhledu, ale i k technickým změnám.

Elektricky z Prahy do Brna

Zmiňovaný e-golf dostal nové akumulátory s vyšší kapacitní hustotou, při mírně vyšší hmotnosti (318 vs. 345 kg) se podařilo výrazně zvýšit kapacitu z 24,2 na 35,8 kW a teoretický dojezd dle NEDC ze 190 na 300 km. Sám Volkswagen potom udává, že v běžném provozu na jedno nabití ujedete kolem 200 km. To můžeme potvrdit i na základě vlastních zkušeností. Při jízdách po zatáčkovitých silnicích se spotřeba pohybovala mezi 17 a 19 kWh/100 km, což odpovídá dojezdu asi 190 až 210 km. Doba nabíjení (na 80 % kapacity) se pohybuje od 13,25 hodiny z běžné sítě po 45 minut při použití 40kW rychlonabíječky.

Elektrické verze mají denní svícení do tvaru písmene C. E-Golf (vpravo) a Golf R si zachovaly „zamračený“ tvar spodní mřížky. Sportovní verze GTE (vlevo), GTI a GTD se usmívají.
Autor: Volkswagen

Kromě zlepšení dojezdu vzrostl i výkon z 85 na 100 kW a točivý moment z 270 na 290 N.m. Drobně sice nakynula i provozní hmotnost (1585 vs. 1610 kg), celková dynamika se však zlepšila, byť pocitově to není příliš výrazný rozdíl. Zrychlení z nuly na sto proběhne o 0,8 s rychleji. Při jízdě je elektrický golf těžkopádnější než ostatní verze, díky bateriím v podlaze a nízkému těžišti se však velmi málo naklání. Skvělý je komfort, vůz měkce tlumí i velké nerovnosti a podvozek je také příjemně akusticky odizolován.

Dobíjení dle navigace

Plug-in hybridní verze GTE využívá stejnou techniku jako dříve, motor 1.4 TSI/110 kW zde spolupracuje s elektromotorem se 75 kW. Kapacita baterií činí 8,7 kWh a vystačí na 50 „elektrických“ kilometrů. Dynamika je pochopitelně výraznější než v případě elektromobilu, ale i kvůli stejně vysoké hmotnosti jako u e-golfu není pocitově o mnoho lepší než v případě motoru 1.4 TSI/110 kW. Model GTE nabízí novou funkci, která na základě dat z navigace inteligentně upravuje režim dobíjení tak, aby například ve městě využil v co největší míře jízdu na elektriku.

Posílení a nová převodovka

GTI ve verzi Performance využívá stejně jako Octavia RS245 dvoulitr posílený na 180 kW (běžné GTI se dostalo na 169 kW). Efektivní přenos točivého momentu zajišťuje v jejím případě elektronicky řízený diferenciál s vícelamelovou spojkou a proti standardnímu GTI jsou rovněž výkonnější brzdy s červeně lakovanými třmeny. V interiéru najdete displej místo klasických budíků a varianta s DSG dostala sedmistupňovou převodovku DQ 381 místo šestistupňové (DQ 250), kterou měl předchůdce i nyní klasické GTI.

Vrcholné zážitky slibuje verze R, kterou jsme otestovali na závodním okruhu poblíž hlavního města Mallorky. Jednotka 2.0 TSI posílila v jejím případě o 7 kW na 228 kW a v kombinaci s novou sedmistupňovou převodovkou DSG (rovněž DQ 381) se zvýšil i točivý moment o 20 N.m na 400 N.m. Na stovku dokáže díky tomu zrychlit o 0,3 s rychleji než dříve, k dispozici je i funkce launch control. Proti dřívějšku se zostřila reakce na plyn, dvoulitr táhne lineárně téměř v celém spektru otáček. Na okruhu se tak občas hůře odhadoval vhodný okamžik pro řazení.

Speciálně laděný výfuk od slovinské fi rmy Akrapovič má daleko výraznější zvuk než standardní. K dispozici bude od poloviny roku asi za 70 000 Kč.
Autor: Volkswagen

Novinkou je sportovní výfuk od Akrapoviče a brzdový paket Performance s vrtanými kotouči vpředu, maximální úroveň přilnavosti pak zajistí semislickové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Čtyři ostrá kola na tříkilometrovém okruhu s krátkými rovinkami nebyla sice pro brzdy až takovou zkouškou, vadnutí jsme však nepociťovali a naopak chválili velmi dobrou možnost dávkování.

Kromě elektrické verze již mají všechny ostatní golfy známé ceny a jsou k dispozici u dealerů. Nejdráže se stejně jako dosud prodává plug-in hybridní GTE za 1 024 900 Kč.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
15 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851