Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi AT Sport: Expresní dostavník | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

15. 9. 2017

Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi AT Sport: Expresní dostavník

Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi AT Sport

Fotogalerie

7 fotografií

Nestačí vám pro převoz početné rodiny velkoprostorové galaxy? Potom zkuste Ford Tourneo Custom v nejvyšší specififikaci Sport.

(více v čísle 34/17)

Aktuální osobní provedení lehkého užitkového vozu Ford Custom nese označení Tourneo a vyrábí se od roku 2012. Letos koncem roku přijede zmodernizované provedení, a tak jsme si řekli, že ještě vyzkoušíme současnou vrcholnou verzi Sport. Ta nabízí velmi bohatou výbavu zahrnující například polokožená sedadla, křeslo řidiče nastavitelné v deseti směrech, ale také výrazné designové prvky v podobě 17palcových litých kol, sportovně tvarovaných nárazníků, vystouplých prahových lišt a lemů blatníků nebo lakovaných „rychlých“ pruhů na kapotě. O pohodlí všech osmi cestujících je postaráno i díky oddělené klimatizaci pro přední a zadní část vozu velmi dobře.

Pracoviště řidiče připomíná spíše osobní modely
Autor: Ondřej Kroutil

Co je však možná důležitější – pohon předních kol nyní obstarává vznětový celohliníkový dvoulitr, který s příchodem emisní normy Euro 6 nahradil původní turbodiesel 2.2 TDCi – ke snižování oxidu dusíku využívá močovinu Ad-Blue. A s ním jsme ještě nejezdili. Pro verzi Sport je navíc určena jeho nejsilnější varianta s výkonem 125 kW a točivým momentem 405 N.m dostupným od 1750 otáček. Agregát se vyznačuje kultivovaným chodem a příkladným odhlučněním, takže si připadáme, že sedíme v normálním osobním voze, a ne dodávce. Do 1500 otáček působí motor přidušeně, ale potom zabere a energie z něj vyzařuje až do čtyř tisíc otáček, kdy táhne jako zběsilý a nic ho nerozhodí. Šestistupňový automat s možností manuální volby rychlostního stupně se snaží dvoulitr držet v ideálním pásmu, takže při běžné jízdě se ručička otáčkoměru nepřehoupne přes hodnotu 2000. Řadí jemně a plynule, takže změnu ani nepostřehnete. Při potřebě okamžité akcelerace a přišlápnutí plynového pedálu až na podlahu mu ale chvilku trvá, než podřadí. To bychom však Fordu odpustili, vždyť agregát i převodovka musí dobře sloužit také v užitkových verzích. Horší je to se spotřebou. Avizovaných sedmi litrů prakticky nelze dosáhnout. My jsme jezdili v průměru za 9,8 l, což je výrazné navýšení.

Vznětový dvoulitr určený pro užitkové vozy měl v našem případě výkon 125 kW
Autor: Ondřej Kroutil

Ford Tourneo Custom je praktický osobní užitkáč, který posádce nabídne obrovskou kabinu, dost místa na zavazadla a kilometry polyká svižně jako tradiční osobní MPV. Spotřeba během testu 9,8 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
34 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851