Kia Stonic 1.6 CRDi Premium: Naftová notička | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

12. 3. 2018

Kia Stonic 1.6 CRDi Premium: Naftová notička

Kia Stonic 1.6 CRDi Premium

Fotogalerie

15 fotografií

Kia Stonic už prošla testy Světa motorů několikrát, vždy s benzinem pod kapotou. Jak jí sluší diesel?

(více v čísle 9/18)

Z našich testů už to víte: mezi trumfy stoniku – SUV bratra malého ria – patří přitažlivý design, příjemná sedadla, ideální pozice za volantem či příkladně rozmístěné ovladače. A také jisté jízdní vlastnosti, na SUV až překvapivě sporťáčkové. Ve srovnání s riem mnohem lépe žehlí vystouplé hrboly. Úplně nejlepší vysvědčení si zaslouží za vynikající jízdní stabilitu.

Jestli máme hledat pihy na tomhle autě, jehož jméno vzniklo spojením názvu první a poslední noty hudební stupnice, pak se musíme podívat úplně dozadu: zavazadelník je opravdu jen průměrný.

V testech dvou benzinových verzí, dostupných od první výbavy Comfort, jsme dvanáctistovce za 339 980 Kč vyčítali vyšší spotřebu. O 20 000 Kč dražší čtrnáctistovce zase menší pružnost.

Na interiéru se nám líbí přehledné uspořádání ovladačů, nechybí ani tlačítko pro ztlumování podsvícení
Autor: Ondřej Kroutil

U dieselu obojí odpadá. Motor 1.6 CRDi/81 kW je mnohem střídmější. Na výrobcem slibovaných 4,2 litru to sice v reálu není, ale výsledných pět a půl v týdenním testu považujeme za hodně dobré číslo. S autem jsme vyžehlili 700 hrbolatých kilometrů české krajiny, a rezerva paliva stále zhasnutá. Druhé plus píšeme vyzrálosti nafťáku: je kultivovaný, k tomu příjemně pružný od nízkých otáček.

Nevýhoda? Cena. Nabízí se totiž jen s nejvyšší výbavou Premium, takže startuje až na 474 980 Kč. Tedy o 125 000 Kč výš než benzinový základ. Víc než polovina – pětašedesát tisíc navíc – spočívá právě ve výbavě.

Spotřeba během testu 5,5 l/100 km

Kia Stonic 1.6 CRDi Premium
Autor: Ondřej Kroutil

Pohlídám tě!

Za příplatek 20 000 Kč můžete mít paket ADAS+ s mnoha systémy na podporu řízení, založených na kombinaci kamer schovaných pod čelním sklem a senzoru v nárazníku. Auto pak hlídá únavu řidiče, mrtvý úhel, opuštění jízdního pruhu, chodce nebo samo brzdí před hrozící srážkou.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
9 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851