Škoda Kodiaq Sportline: Svalnatý atlet | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

18. 4. 2018

Škoda Kodiaq Sportline: Svalnatý atlet

Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline

Fotogalerie

6 fotografií

Sportline je aktuálně nejdražší verzí SUV Škoda Kodiaq. Nás zajímalo, jak se velký crossover cítí ve sportovním dresu.

(více v čísle 15/18)

Než dorazí výbava Laurin & Klement, stojí na pomyslném vrcholu nabídky mladoboleslavského kodiaqu provedení Sportline. Od ostatních výbav ho bezpečně rozpoznáte na první pohled. A to nejen díky plaketkám na předních blatnících, ale hlavně podle černých doplňků: orámování masky chladiče, krytů zrcátek nebo „aerodynamických“ prvků na předním nárazníku. Dokonce ani lišta kolem bočních oken není chromovaná, stejně jako střešní nosiče. Ve spodní části se naopak plocha černých plastových ochranných panelů, které u běžného kodiaqu obepínají celý vůz, výrazně zmenšila.

Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline
Autor: Petr Homolka

Uvnitř se sportline odlišuje originálním logem na palubce, nápadným karbonovým dekorem, sportovním volantem či černým stropem. Nás ale nejvíce zajímala přední anatomická sedadla se standardními potahy v kombinaci kůže/alcantara. Vyznačují se výborným tvarováním a tužšími bočnicemi, které podrží tělo i při dynamičtějších průjezdech zatáčkami. Spokojeni jsme také s integrovanými opěrkami hlavy. Ty sice nelze nastavovat, ale ani to není potřeba, protože se nalézají v ideální poloze.

Samozřejmostí je také velmi bohatá výbava, zahrnující vestavěnou navigaci Amundsen, diodové hlavní světlomety, zadní parkovací kameru nebo bezklíčové odemykání a startování. Ani nás proto nepřekvapuje, že nejlevnější sportline se zážehovým čtyřválcem 1.4 TSI/110 kW a automatem stojí 880 900 Kč. Testovaná motorizace 2.0 TSI/132 W s pohonem všech kol je ještě o devadesát tisíc dražší, takže atakuje rovný milion. A s několika příplatky se lehce přes tuto metu přehoupne.

Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline
Autor: Petr Homolka

Jízdně se sportline nijak neodlišuje, zejména když standardní antracitové devatenáctky obuté do plášťů s rozměry 235/50 R19 musely ustoupit zimním plášťům na 18palcových ráfcích. Sportovnější chování zajišťuje adaptivní podvozek DCC, za nějž se i u nejvyšší specifi kace připlácí 22 000 Kč. Můžete si jej však pořídit i u ostatních výbav. Svižnější svezení zprostředkuje zážehový dvoulitr s výkonem 132 kW. Ale aby rozhýbal 1695 kg vážící vůz, musíte ho vytočit nad tři tisíce otáček. Potom už je agregát hlučnější a benzin rychle mizí z nádrže.

Spotřeba během testu 8,1 l/100 km

Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline
Autor: Petr Homolka

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
15 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851