Toyota Aygo: Japonec z Polabí | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

25. 7. 2018

Toyota Aygo: Japonec z Polabí

Toyota Aygo

Fotogalerie

7 fotografií

Nejnovější provedení Toyoty Aygo přichází s pozměněným výrazem i modifi kovanou technikou.

(více v čísle 28/18)

Městský hatchback Toyota Aygo, nejmenší model v nabídce japonské automobilky, se v druhé generaci vyrábí v kolínské továrně TPCA od roku 2014. Výraznější modernizaci si tedy rozhodně zasloužil. Omlazená verze se poprvé představila na letošním ženevském autosalonu. Přepracovaná přední část stále vyznává motiv písmene X, ale nyní působí prostorověji a výrazněji. Líbí se nám také diody v předních a zadních světlech.

Uvnitř jsou změny minimální. Většinou se týkají barevného složení nebo použitých materiálů – lehce pozměněnou grafi ku přístrojového panelu jsme odhalili až po přímé konfrontaci s předchozí verzí.

Při prvním svezení v okolí kolínské továrny TPCA nás více zajímal upravený zážehový litrový tříválec – jediná možná motorizace. Získal proměnné časování výfukových ventilů, zdvojené vstřikovače paliva, přepracovaný tvar výfukového sběrného potrubí nebo upravené chladicí kanály a spalovací komory. Agregát také dostal systém recirkulace výfukových plynů (EGR) ke zvýšení účinnosti a kompresní poměr stoupl z 11,5:1 na 11,8:1. I díky těmto změnám nyní splňuje emisní normu Euro 6c a produkuje méně škodlivých emisí CO2. Navíc stoupl výkon o 2 kW na 53 kW, i když maximum točivého momentu kleslo z 95 na 93 Nm.

Pozměněnou grafiku sdruženého přístroje jsme odhalili až po konfrontaci s předchozí verzí malé toyoty
Autor: Leoš Káňa

Dveře při zavírání sice stále vydávají „plechový“ zvuk a kabina se nenafoukla, ale i tak nám po prvních kilometrech připadá omlazené aygo přívětivější. Kultivovanější litrový tříválec si jen přede a méně vibruje, na čemž mají podíl upravená vyvažovací hřídel a dynamický tlumič uložený do pravé části motoru. O lepší odhlučnění kabiny se starají nové tlumicí hmoty v palubní desce, kolem motorového prostoru, v předních sloupcích nebo dveřích. Hluk od okolí nebo odvalujících se kol dovnitř proniká výrazně méně než dříve. A máme pocit, že lépe táhne v nízkých otáčkách. Motor sice přišel o newtonmetry ve vyšším pásmu, ale do 2000 min-1 jich má naopak více a v tomto spektru je agilnější. Poté přichází útlum a tříválec se zase nadechne nad 3500 otáčkami. Celkově ale dynamika není nijak závratná. Pochválit musíme přesnou pětistupňovou manuální převodovku – stejně jako dříve si zákazník může vybrat i robotizované ústrojí x-shift. Upravené má být i zavěšení kol nebo řízení, ale zvýšenou agilitu podvozku jsme nezaznamenali.

I předchozí aygo se prezentovalo příkladnou stabilitou v přímém směru, slušným tlumením nerovností i rychlou reakcí vozu na natočení volantu.

Kromě výrazněji přepracované přední části se aygo lehce změnilo i při pohledu zezadu. Zadní světla totiž dostala diodový pásek. Lepší odhlučnění kabiny zvyšuje komfort jízdy.
Autor: Leoš Káňa

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
28 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851