Honda Forza 125 a 300: Na vrcholu | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Honda Forza 125 a 300: Na vrcholu

Honda Forza 125 a 300

Fotogalerie

8 fotografií

Není krásnějšího místa na testování nového skútru než Azurové pobřeží. Vyzkoušeli jsme zde Hondy Forza s motory 125 a 300.

(více v čísle 30/18)

Takový rachot jako minulý týden v Nice jsme snad ještě nezažili! Skupinky lidí s vlajkami jezdící na střechách aut, burnouty z křižovatek, střílení ohňostrojů za jízdy ze skútru, jedna nehoda za druhou… Aby ne, vždyť místní „Les Bleus“ podruhé v historii ovládli mistrovství světa ve fotbale. My však nepřijeli slavit, ve zdejším hustém provozu testujeme nový skútr Honda Forza 125 a 300. A právě na superluxusní Azurové pobřeží se hodí: v hierarchii japonského výrobce stojí na úplném vrcholu – cílí na bohaté, kteří plánují každodenně až osmdesátikilometrové dojíždění, ale chtějí obratnost a pohodlí.

Nové přístroje jsou přehledné. Mimo spotřeby ukážou i okolní teplotu a napětí akumulátoru.
Autor: Honda

V čem je letošní model jiný? Stopětadvacítka si zachovala rám i motor předchůdce z roku 2015. Přesto je vzhled zcela nový a přidal několik libůstek: jmenujme třeba světla LED, přístrojový štít se dvěma palubními počítači, ale především ve třídě nevídané bezklíčkové startování a elektricky nastavitelný větrný štítek. Zůstal rozměrný prostor pod sedačkou, brzdy s ABS (už pro všechny modely), ale i excelentní motor a podvozek. Když se proplétáme mezi rolls-roycy a ferrari, kterých je na cestě do Monaka asi tolik jako u nás fabií, oceňujeme, jak je forza obratná. A také váží 159 kilogramů, což je mezi konkurenty spíše méně. Výkon 11 kW stopětadvacítky nadchne rychlými starty z křižovatek. Dokonce ani systém vypínání motoru nikdy nezaváhal. Prý má pomáhat spotřebě, která při našem kvapíkovém tempu vystoupala ke třem litrům naturalu. Čtyřventilový jednoválec překvapivě stačí, i když se dostáváme na kousek dálnice: cestovních 110 km/h není problém. Z kopce se ale ručička rychloměru dotkne dokonce i stotřicítky. Japonci si hodně hráli s aerodynamikou a právě tohle by měl být nejhmatatelnější výsledek. Jezdíme elektrickým větrným štítkem nahoru a dolů a rozdíl v komfortu je skutečně znatelný!

Bezklíčkové odemykání funguje perfektně! Dokonce je na něj napojen i příplatkový kufr.
Autor: Honda

Rychlejší přesuny přitom budou doménou především o osm kilowattů silnější třístovky, která přichází ve zcela nové podobě. Dříve šlo o podlouhlý a podivně bachratý model, nyní sdílí rám a i povedený vizuální styl se „stopětadvácou“. Forza 300 už nemá problém udržovat permanentních sto třicet, a přitom stojí jen o zanedbatelných deset tisíc víc – vyjde na 139 900 Kč. Že to je moc? Určitě s vámi souhlasíme. Na druhou stranu, konkurence stojí ještě víc. A kdo nechce praktická moderní cingrlátka, může si koupit třeba o 54 tisíc levnější model PCX125.

Honda Forza 125 a 300
Autor: Honda

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
30 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851