Renault Grand Scénic Blue 1.7 dCi 150: Prckové končí, přišel upsizing | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Renault Grand Scénic Blue 1.7 dCi 150: Prckové končí, přišel upsizing

Renault Grand Scénic Blue 1.7 dCi 150: Prckové končí, přišel upsizing

Fotogalerie

6 fotografií

Po loňském emisním zemětřesení mají zákazníci Renaultu zjednodušený život. Jediný vznětový motor u scéniku má teď objem 1,7 litru. Nahrazuje oblíbené a menší 1.6 dCi, které ovšem srkalo palivo jen po douškách.

(více v čísle 13/19)

Na aktuální nabídku motorů pro Renault Scénic a Grand Scénic můžete lehce aplikovat slavný výrok Henryho Forda: „Každý zákazník si může vybrat jakýkoliv diesel, jestliže to bude sedmnáctistovka“. Totéž mimochodem platí i na benziny, pokud to bude 1.3 TCe v pěti variantách. Diesel se sice jmenuje pokaždé jinak (Blue dCi 120/120 EDC/150), ale je to pořád stejný čtyřválec o objemu 1749 cm3. Nahrazuje šestnáctistovky, které nejely vůbec špatně, a hlavně nežraly ani při zatížení. Jenže bohužel už nebyly schopny splnit aktuální požadavky na exhalace oxidů dusíku.

Zadní opěradla se sklápějí z kufru elektricky. Je však bohužel mělký.
Autor: Petr Homolka

A tak došlo k zásadnímu přepracování motorů včetně vrtání a zdvihu. Agregát dostal vstřikování močoviny a turbodmychadlo s elektrickým aktuátorem. Ať už sáhnete po jakékoliv verzi, vždy má pouze jediné turbo. Takže jde vlastně o zcela nový motor, přestože z šestnáctistovky vychází. My jsme vyzkoušeli nejsilnější verzi 150 dCi o výkonu 110 kW s manuální převodovkou. Kdo chce dvouspojkový automat, musí sáhnout po slabší variantě 88 kW. Bohužel zrovna nepřesné dráhy řazení nás u šestistupňového manuálu nenadchly. Jinak ale spojení funguje dobře. Nový motor je za jízdy příjemně pružný od spodních otáček a výkonný ve vyšších. Na rozjezdy je příjemný a neotravuje turbodírou. Předchůdci jsme vyčítali právě ospalejší chování od volnoběhu.

Renault Grand Scénic Blue 1.7 dCi 150: Prckové končí, přišel upsizing
Autor: Petr Homolka

Nejvíc jsme byli zvědavi na srovnání spotřeby. Po týdenním testování po Praze a přilehlých dálnicích jsme s novým 1.7 dCi jezdili za 6,9 litru. A po vynulování na víkendový klidný režim spotřebu srazili jen na 6,6 litru, i když výrobce udává číslo 4,9. Jenže jak předchozí 1.5 dCi, tak i 1.6 dCi platily za superúsporňáky. S šestnáctistovkou jsme v Grand Scéniku před dvěma lety jezdili za průměrných 6,2 litru a při trošku opatrnější noze v pohodě do šesti. To se nám u nováčka nepodařilo. Odolnost ukáže čas.

Milovníci techniky pod kapotou oko zrovna nepolaskají. Z motoru není totiž vidět doslova nic…
Autor: Petr Homolka

Spotřeba během testu 6,8 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Vznětový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1749 cm3. Výkon 110 kW při 3500 min-1, točivý moment 340 Nm při 1750 min-1. Manuální převodovka, 6°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 208 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,4 s. Spotřeba město/mimo město 5,9/4,3 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,9 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
13 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851