Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Executive: Víc terénu, míň dálnice | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

2. 8. 2019

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Executive: Víc terénu, míň dálnice

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Executive: Víc terénu, míň dálnice

Fotogalerie

8 fotografií

Honda CR-V vyměnila dieselový pohon za hybrid. Obavy z méně obratné čtyřkolky nejsou namístě, ale cestou do Chorvatska se zapotí.

(více v čísle 32/19)

S diesely i přeplňováním benzinových motorů si japonští výrobci dávali načas. Zato s hybridním pohonem jsou napřed. Osvědčil se doma i v Americe, teď přichází jeho čas i na starém kontinentě. Jak jsme konstatovali už při prvních jízdách s CR-V na podzim minulého roku, Hondě se její řešení vydařilo. Na rozdíl od Toyoty, kde se točivý moment z elektrického i spalovacího motoru slévá v jedné převodovce, v CR-V benzinový dvoulitr až do 70 km/h točí pouze generátorem, zatímco při vyšších rychlostech se přímo připne ke stálému převodu, který je dlouhý jako šestka v obyčejném autě.

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Executive: Víc terénu, míň dálnice
Autor: Petr Homolka

Přechod z jednoho režimu do druhého je neznatelný a ovládání auta vzorně snadné. Nevýhodou zůstávají jen trochu gumové reakce na přidání plynu a dobře utlumený, ale přece jen znatelný ryk vytáčeného dvoulitru, když je třeba víc proudu. Stejně jako to, že auto zrychlí hned, ale motor se ozve až se zpožděním, což srdcařům komplikuje pocitové splynutí s autem. I proto se s hybridním CR-V nejlíp jede plynule a klidně. Město nebo rychlost do 110 km/h mu svědčí a také při nich vystačí se šesti, či sedmi litry benzinu. Těžší noha na dálnici ale kartu obrací. V kopcích na Vysočině si motor zařve skoro motorkářsky a spotřeba stoupne přes osm a půl, což už se vyrovná levnějšímu 1.5 Turbo.

Interiér je zpracovaný kvalitně, i když lišty z falešného dřeva v šedých plastech nesou jaksi asijský nádech
Autor: Petr Homolka

Vlastní hlavu a smysl pro neortodoxní řešení projevuje Honda i u čtyřkolky. Zatímco hybridní RAV4 i Outlander PHEV pohánějí zadní kola samostatným elektromotorem, pod podlahou CR-V vede obyčejný kardan k hydraulicky ovládané spojce. Hybrid tedy sdílí ústrojí s benzinovými verzemi. Letní test nám neposkytl příležitost systém pořádně potrápit, ale z reakcí uživatelů i videí na internetu se zdá, že je naladěný dobře, citelně pohotověji než v minulé generaci. A proti verzi 1.5 Turbo, která se při rozjezdu nedokáže rychle nadechnout, má hybrid při rozjezdu výhodu mohutného záběru elektromotoru už od první otáčky.

Pohonná soustava má pouze stálý převod, koly nejčastěji točí elektromotor, který řadit nepotřebuje
Autor: Petr Homolka

Spotřeba během testu 6,9 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Hybridní pohonná soustava. Zážehový atmosférický čtyřválec. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1993 cm3 . Výkon 107 kW při 6200 min-1, točivý moment 175 Nm při 4000 min-1. Generátor 105 kW, akumulátor Li-On 1,3 kWh. Trakční elektromotor s permanentními magnety, 135 kW a 315 Nm. Stálý převod. Pohon všech kol s mezinápravovou spojkou. Nejvyšší rychlost 180 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,2 s. Spotřeba město/mimo město 5,1/5,7 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,5 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
32 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851