Ford Ranger 3.2 TDCi AT Wildtrak: Loučí se v novém | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

9. 8. 2019

Ford Ranger 3.2 TDCi AT Wildtrak: Loučí se v novém

Ford Ranger 3.2 TDCi AT Wildtrak: Loučí se v novém

Fotogalerie

7 fotografií

Po mnoha dalších poctivě objemných motorech dává sbohem i pětiválec ve Fordu Ranger. V decentně omlazeném pick-upu dožije jen podzimu, tak jsme se ještě museli rozloučit.

(více v čísle 32/19)

I na užitkové automobily dopadá nutnost zmenšovat motory a mačkat z nich výkon pod vyšším tlakem. Toyota a Mitsubishi operují s objemem 2,4 litru, Volkswagen Amarok to zkusil rovnou s dvoulitrem a dvěma turbodmychadly, aby se po jistých nesnázích s oxidy dusíku z nouze vyšvihl k rozmařilé jízdě králů – jemnému šestiválci 3.0 TDI z Audi A6. Příští generace amaroku už bude společná s Fordem Ranger, což znamená dvoulitrové biturbo coby motorový vrchol. Modrý ovál už takovou jednotku představil a my jsme ji nedávno otestovali v limitovaném Rangeru Raptor, kde nám ovšem vedle zběsilého zevnějšku připadala poněkud mdlá. Obyčejný ranger prošel decentní modernizací. Jiná je maska, nárazník a pár drobností v interiéru.

Modernizovaných detailů si sotva všimnete, ale jsou tu. Na poměry pracovního nářadí je kabina útulná, ve vrcholné verzi Wildtrak obzvlášť.
Autor: Petr Homolka

I v omlazeném kabátě ještě pořídíte dožívající pětiválec 3.2 TDCi, jehož dvanáctiletá kariéra se i v užitkových verzích za pár týdnů uzavře. Jde rozhodně o nejjadrnější motor, jaký dnes můžete řídit s průkazem supiny B. Úderná, až neurvalá spontaneita, se kterou podává plnou sílu už ve chvíli, kdy se podíváte na pedál, je vzpomínkou na nejlepší časy dieselu. A právě tohle potřebuje parta montérů vysokého napětí ve strmých kopcích uprostřed rozbahněné Vysočiny. Ti také nejspíš rangeru prominou, že stejně hřmotný je i jeho zvuk a vibrace. Dvoulitrové biturbo je kultivovanější a k dispozici má hned deset rychlostí, ale jednu za druhou musí vytáčet úplně stejně, protože křivka momentu je špičatější a v reálném světě není čas čekat, než se soustava dmychadel pořádně nadechne. Takže vibrací je méně, ale řazení víc a rozdílu v hlučnosti si s trochou bigbítu z rádia ani nevšimnete.

V nabídce je několik variant povrchových úprav a krytů korby. Na snímku nejdražší hliníkový rolovací kryt.
Autor: Petr Homolka

Ekonomické otázky jsme tentokrát přenechali kolegům z australského serveru Carsales.com.au. Ti měli čas za obě varianty rangeru zapřáhnout dvounápravový 2,6tunový karavan a vyrazit do kopců kolem Melbourne. Skončili se spotřebou 18,2 vs. 18,9 litru ve prospěch čtyřválce, který si ovšem ušetřených pár korun vezme zpátky na destičkách a kotoučích, protože souprava se z kopce nedokázala ubrzdit motorem. Zájemcům o staré jednoduché železo pětiválec rozhodně doporučujeme. V ceníku novinky stále figuruje, ale dlouho bychom koupi neodkládali, v Bruselu už stříhají metr.

Dobře si ho prohlédněte, pětiválec vidíte naposledy. Ve Světě motorů se objeví už jen v bazarové rubrice.
Autor: Petr Homolka

Spotřeba během testu 11,4 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Řadový vznětový pětiválec, uložený vpředu podélně. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 3196 cm3 . Výkon 147 kW při 3000 min-1, točivý moment 470 Nm při 1500-2750 min-1. Planetová převodovka s měničem, 6°. Pohon všech kol s rozdělovací a redukční převodovkou. Nejvyšší rychlost 175 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,6 s. Spotřeba město/mimo město 11,4/7,3 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 8,8 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
32 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851