Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 DI-D Instyle: Úsporný tahoun | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

5. 2. 2020
Michal Dokoupil

Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 DI-D Instyle: Úsporný tahoun

Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 DI-D Instyle: Úsporný tahoun

Fotogalerie

7 fotografií

Mitsubishi L200 je jednou ze stálic omezeného evropského trhu s klasickými pick-upy na rámu. S každou novou generací se ale komfortem i jízdními vlastnostmi přibližuje osobním vozům.

(více v čísle 6/20)

Současné, páté vydání v Thajsku vyráběného vozu nedávno prošlo faceliftem, a to tak výrazným, že se jej Mitsubishi nezdráhá nazvat novou generací. Nová je i jediná dostupná motorizace, tedy 2,3litrový vznětový čtyřválec 4N14, který nahradil předchozí verzi 2,4 litru. Základní varianta s manuálem si u nás prošla testem nedávno, tentokrát v garáži stojí model s automatem a nejvyšší výbavou Instyle, navenek rozeznatelnou zejména výrazným použitím chromu. Nadbytek je ho i v interiéru, který navíc dostal i hodnotněji působící palubní desku s lesklým plastem a automatickou klimatizací. Pozice za volantem připomíná běžná SUV, ani jízda se od nich příliš neliší. Že jedeme v pick-upu, tak nakonec nejvíce připomíná fakt, že pohled dozadu je ztížen třemi vrstvami oken kvůli příplatkové nástavbě na korbě. Kultivovanost motoru je příkladná, navíc o sobě v kabině nedává příliš vědět akusticky, dokud jej tedy nevytočíme do vysokých otáček. Trochu hruběji působí šestistupňová automatická převodovka od Aisinu, která má tendenci při přeřazení cukat, jinak je ale její spolupráce s motorem bezproblémová. Nemůžeme samozřejmě počítat s dynamičtější jízdou, velké mitsubishi má radši pohodu, čemuž odpovídá i naladění převodovky. Při pohledu na L200, tedy na evropské poměry rozměrný automobil, by se dala očekávat podobně nafouklá čísla spotřeby. Po pár kilometrech však údaje na palubním počítači překvapí. Při běžné jízdě mimo město není problém se ani s automatickou převodovkou držet kolem 7,5 litru, na dálnici při dodržování rychlostního limitu pak spotřeba vyroste zhruba o litr. Během našeho týdenního testu se naskytla příležitost využít velký pick-up v jedné z jeho oblíbených činností, tedy tahání vleku. S 1,1 tuny vážícím youngtimerem na 500 kg těžkém vozíku se spotřeba pohybuje kolem 12-13 litrů. Motor o výkonu 110 kW, tedy s papírově nijak vysokým číslem, nemá sebemenší problém ani na dálnici či v kopcích. Stejně tak převodovka si s nákladem nedělá hlavu. V dokladech je ostatně zapsána maximální přípustná hmotnost brzděného přívěsu 3,1 tuny.

Spotřeba během testu 8,1 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Vznětový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu podél. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 2268 cm3 . Výkon 110 kW při 3500 min-1, točivý moment 400 Nm při 1750-2250 min-1. 6° automatická převodovka, přiřaditelný pohon všech kol. Nejvyšší rychlost 171 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,8 s. Spotřeba město/mimo město 8,4/7,5 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 7,9 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
6 / 2020 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851