Peugeot Partner Furgon 1.5 BlueHDi Active L1 1000: Tuna a dvě palety | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Peugeot Partner Furgon 1.5 BlueHDi Active L1 1000: Tuna a dvě palety

Peugeot Partner Furgon 1.5 BlueHDi Active L1 1000: Tuna a dvě palety

Fotogalerie

7 fotografií

Užitkový Peugeot Partner uveze na necelých pěti metrech délky až čtyři kubíky nákladu o hmotnosti tuny. Jízdně přitom těží z moderní platformy osobního modelu Rifter.

(více v čísle 10/20)

Nad myšlenkovými pochody výrobců někdy zůstává rozum stát. Citroën se po letech vzdal zažitého jména Picasso (říká se, že kvůli poplatkům dědicům jména) a Peugeot zase Partneru. Zákazníci potom nechápou kontinuitu modelů. Letité označení zůstává u peugeotu aspoň pro užitkové verze, ale osobní MPV se teď jmenuje Rifter. A s jinými logy ho najdete v ceníku Citroënu, Opelu a Toyoty.

Ostře řezaný peugeot je ze čtyřčat nejodvážnější. Fantazii mohli vývojáři krotit jen v interiéru, kde budíky nad volantem zvané i-cockpit nesedí každému. Vyšším řidičům to tradičně nevadí, menší postavy se perou s výhledem na ukazatele. Interiér jinak vychází z osobního modelu včetně displeje automatické klimatizace nebo dotykové obrazovky rádia a navigace. Z toho vyplývá, že ani šofér dodávky se nemusí cítit odstrkovaně. Ne tak ale závozník! Pozastavili jsme se totiž nad třetí sedačkou uprostřed – tunel řadicí páky zasahuje přímo do mezinoží nebožáka, kterého tam zbytek posádky odsoudí. Pasažér má někdy tvrdý chleba… Hodně se nám zamlouvala otevírací přepážka v dolní části. Díky tomu lze do kabiny protáhnout i tyče o délce tří metrů (u prodloužené verze dokonce 3440 mm). Výrobce udává, že toto chytré řešení zvětšuje objem pro náklad o půl kubíku. Může se to zdát málo, ale půlkubík představuje šestinu objemu – základní délková verze L1 o délce 4403 mm uveze dvě palety o celkovém objemu 3,3 kubíku. A kdo si připlatí dvacet tisíc za prodlouženou verzi (celkem 4753 mm), dostane 3,9 kubíku pro náklad. Ale s otevřením překážky až 4,4 kubíku. To už je velmi solidní hodnota pro malou dodávku do města.

Peugeot Partner Furgon 1.5 BlueHDi Active L1 1000: Tuna a dvě palety
Autor: Jiří Káš

Pod kapotou pracanta jsme testovali nejsilnější vznětovou variantu, která se hodí, pokud si připlatíte za zvýšenou nosnost jedné tuny místo standardních 650 kg. Sto třicet koní dává až rozmařilý výkon, byť ho podává hrubě. Spotřebu lehce přes šest litrů bereme za standardní. Nevidíme příliš smysl volit zážehovou alternativu 1.2 PureTech/81 kW, která není zajímavá ani cenově. Celkově řadíme partner a jeho klony v současnosti mezi nejvyspělejší malé dodávky na trhu. Uvidíme, jak obstojí proti připravovanému VW Caddy.

Peugeot Partner Furgon 1.5 BlueHDi Active L1 1000: Tuna a dvě palety
Autor: Jiří Káš

Spotřeba během testu 6,3 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Vznětový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu podél. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1499 cm3 . Výkon 96 kW při 3750 min-1, točivý moment 300 Nm při 1750 min-1. Pohon předních kol. Manuální převodovka, 6°. Nejvyšší rychlost 185 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,8 s. Spotřeba město/mimo město 4,9/4,1 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,4 l/100 km

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
10 / 2020 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851