Opel Astra 1.4 Turbo CVT Elegance: V emisní válce na tři válce | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

21. 4. 2020
Tomáš Hadač

Opel Astra 1.4 Turbo CVT Elegance: V emisní válce na tři válce

Opel Astra 1.4 Turbo CVT Elegance: V emisní válce na tři válce

Fotogalerie

6 fotografií

Omlazený Opel Astra vsadil kvůli boji s limity CO2 výlučně na tříválcové motory. Novou zážehovou čtrnáctistovku koupíte pouze s bezestupňovým automatem CVT.

(více v čísle 16/20)

Modernizace Opelu Astra K, jenž sjíždí z výrobních linek od roku 2015, se nese v duchu dvou proudů úprav. První, decentní se týkají vzhledu. Dvojici chromovaných lišt na masce vystřídala „křidélka“, omlazovací kúru podstoupil s novými tvary také nárazník a jiná jsou světla LED. Tektonické změny se však udály pod kapotou - hatchback nově sází výhradně na tříválcové agregáty. Pocházejí z dílny původního vlastníka Opelu, amerického koncernu General Motors. Zabudovat do auta navrženého v této éře francouzské motory od současného majitele PSA zkrátka nešlo.

Odhlučněná, ale…

Zvolená tříválcová stezka platí za jasnou odpověď na stále pevnější pouta limitů CO2 a s tím souvisejících drakonických pokut. Paralelně s tím došlo také ke značnému osekání portfolia německé značky. Třeba námi testovaná přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka o výkonu 107 kW a točivém momentu 236 Nm jde pořídit jen s bezstupňovou převodovkou CVT. Jak tahle spolupráce funguje? Zmodernizovaná astra se umí do silnice slušně zakousnout již od nižších otáček, třebaže razantnější šlápnutí na plyn s sebou přináší lehčí orchestr kňučení a občas i nepatrných vibrací. A to i přes jinak velmi solidní odhlučnění. Skříň CVT, plynule měnící převodový poměr, se chová vesměs slušně, byť v některých situacích jí úmysly řidiče „docvaknou“ s menší prodlevou.

Pomohla pandemie

Pakliže obětování kořisti v podobě jednoho válce mělo vést ke kýženému snížení spotřeby, realita je krapet jiná. Respektive je opět nutné rozdělit ji na dvě etapy. Při týdenním cestování v narvané předkoronavirové Praze zbaštil motor 9,5 l/100 km. Naopak po přechodu na nouzový stav při klidných víkendových výjezdech mimo hlavní město snížil vůz žíznivost až na hranici přijatelných šesti litrů.

Sbohem, přívěsy

Z uživatelského hlediska potěší astra pohodlnými sedačkami, vzadu navíc najdou dostatek prostoru pro kolena a hlavu i cestující s basketbalovými předpoklady. Za další plus elegantně zpracovaného interiéru vypichujeme nový multimediální systém. Osmipalcový displej vytesaný do palubní desky sice obklopuje spousta tlačítek, ovládá se ale jedna báseň, absolutně nic neotravuje. Ze stoického klidu ovšem může zájemce vyrušit jiná věc - přestože tažné zařízení namontovat lze, využijete je nanejvýš pro nosič kol. Čtrnáctistovka s CVT totiž jako jediná verze astry nemůže kvůli ochraně variátoru tahat přívěs. Ani lehký nebrzděný.

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Přeplňovaný zážehový tříválec DOHC. Zdvihový objem 1342 cm3 . Výkon 107 kW při 6000 min-1. Točivý moment 236 Nm při 3500 min-1. Pohon předních kol. Bezestupňová automatická převodovka CVT. Nejvyšší rychlost 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,9 s. Spotřeba město/mimo město 6,3/4,3 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
16 / 2020 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851