Petr Čech: Nejlépe řídí Britové | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Petr Čech: Nejlépe řídí Britové

Petr Čech

Fotogalerie

8 fotografií

Fotbalový brankář Petr Čech patří k nejznámějším českým sportovcům. Neřadí se sice mezi automobilové nadšence, ale řídí prakticky denně.

(více v čísle 40/14)

Fotbalový brankář Petr Čech patří k nejznámějším českým sportovcům. Neřadí se sice mezi automobilové nadšence, ale řídí prakticky denně.

Bylo krátce před prvním kvalifikačním zápasem o postup na mistrovství Evropy ve fotbale. Petr Čech mluvil jako zkušený profesionální sportovec, věcně a bez výrazných emocí. Několik hodin po rozhovoru pomohl českému národnímu týmu k vítězství nad Nizozemskem 2:1.

Jaké byly vaše motoristické začátky?

Řídit jsem začal poté, co jsem si v osmnácti letech udělal oficiálně zkoušky. Vzápětí přišel můj první vlastní vůz, bazarový Opel Vectra. Chtěl jsem se s ním naučit trochu jezdit a podle mě to byla správná volba. S příchodem do pražské Sparty v roce 2001 jsem ojetou vectru prodal a pořídil si zbrusu novou.

Které automobily následovaly po vašem odchodu do zahraničních klubů?

Během angažmá ve francouzském Rennes jsem měl k dispozici Mercedes-Benz třídy C a pro jezdění při návštěvách Česka BMW 1. Po přestupu do britské Chelsea v roce 2004 následoval lexus, další bavorák, po něm Aston Martin. Teď mám přidělené Audi Q7 a Audi RS7.

Je lepší řídit v levostranném, nebo pravostranném provozu?

Neřeším to, protože mi nedělá problém žádný ze systémů. Snad jedině první tři dny po mém příchodu do Británie v roce 2004, než jsem si zvykl. Od té doby nemám v tomto směru žádné starosti. Jestliže si sedám do auta, které má v dané zemi volant na správné straně, není co řešit.

Co od automobilů vyžadujete?

Na první místo řadím jednoznačně bezpečnost. A také si potrpím na pohodlí. Když člověk cestuje, ať už jako řidič nebo na jiném místě ve voze, měla by být taková jízda po všech stránkách příjemná.

Máte tedy rád luxus?

To zase ne, nemám přehnané požadavky. Stačí mi jistota, že mě vůz ochrání a dobře se řídí.

Jak se o vozy staráte?

Využívám myčky na čerpacích stanicích nebo servisy, kde se mi o auto postarají, když je to zapotřebí.

Musíte vždy sedět za volantem?

Pokud usedám do auta, pak převážně jako řidič. Rozhodně však nejsem typem člověka, který by byl nervózní, když ho veze někdo jiný.

Co byste řekl o automobilovém provozu ve Velké Británii?

Po desetiletých zkušenostech ze zdejšího řízení mohu říci, že tamní šoféři jsou v drtivé většině ukáznění. Dají přednost, jsou ochotní ustoupit, když je zapotřebí, aby provoz běžel, a jen výjimečně používají klakson.

A v Česku?

Doma nejsem často a najezdím toho dost málo na to, abych se pouštěl do rozboru chování šoférů v naší zemi. Každopádně si stojím za tvrzením, že britští řidiči jsou nejukázněnější ze zemí, které jsem měl dosud možnost poznat.

Co z Anglie byste přenesl do Čech a naopak?

Z dosavadních zkušeností se mi nejvíce zamlouvá ochota nebýt všude o pár vteřin dřív a vzájemně si v provozu nebo za jakékoliv jiné situace vyhovět. Pokud to jde.

Jaké máte zkušenosti s ostrovními policisty?

Žádné. Zatím jsem nikdy nezavdal příčinu k tomu, aby mě zastavovali a řešili se mnou dopravní přestupek.

Zažil jste nějakou větší havárii či kolizi?

Dosud ne. A věřím, že mě to nikdy nepotká.

Dopravujete se na zápasy v Británii autobusem?

Jenom za mužstvy v okolí Birminghamu nebo do Southamptonu. Do všech ostatní měst létáme. A pokud jde o mě, nejraději při jakýchkoliv cestách po silnici nebo vzduchem poslouchám muziku nebo spím. Někdy obojí najednou.

Máte nějaký motoristický sen, který byste si chtěl splnit?

Přiznávám, že mezi automobilové nadšence nepatřím. Přesto by mě lákala možnost nechat se svézt ve dvousedadlovém voze formule 1.

Automobil vám tedy slouží především k základnímu účelu?

Vozy využívám hlavně pro potřebu někam se přemístit. Musím ovšem přiznat, že když jsem měl Aston Martin, byl to skvost, na němž bylo všechno krásné zvenčí i zevnitř. Ovšem při běžném provozu člověk všechny možnosti a přednosti tohoto vozu samozřejmě nemohl využít.

Petr Čech
Autor: Barbora Reichová, deník Sport, Profi media.cz a archiv

Petr Čech

Narozen: 20. 5. 1982 v Plzni

Výška a váha: 196 cm, 90 kg

Stav: manželka Martina, dcera Adélka, syn Damián Kluby: Viktoria Plzeň (1989-1999), Chmel Blšany (1999-2001), Sparta Praha (2001-2002), Stade Rennes FC (2002-2004), Chelsea FC (2004-?)

Odehrané zápasy: 54 v české lize (ve 24 nedostal gól) ● 70 ve francouzské lize (ve 22 nedostal gól) ● 326 v britské Premier League za Chelsea (ve 161 nedostal gól) ● 103 v Lize mistrů (ve 43 nedostal gól) ● 109 za českou reprezentaci (ve 49 nedostal gól)

Úspěchy: mistr Premier League (2005, 2006, 2010) ● vítěz Ligového poháru (2005, 2007) ● vítěz Anglického poháru (2007, 2009, 2010, 2012)● vítěz Ligy mistrů (2012) ● finalista Ligy mistrů (2008) ● vítěz Evropské ligy (2013) ● 3. místo na šampionátu Euro 2004 ● mistr Evropy do 21 let (2002) ● nejlepší brankář Ligy mistrů (2004-2005, 2006-2007 a 2007-2008) ● nejlepší brankář roku 2007 v anketě Mezinárodní asociace sportovních novinářů (AIPS) ● fotbalista roku ČR 2005, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 a 2013 ● majitel Zlatého míče pro nejlepšího českého fotbalistu 2004/2005, 2005/2006, 2006/2007, 2007/2008, 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 a 2013/2014 ● 1. místo v anketě IFFHS o nejlepšího brankáře světa za rok 2005 ● držitel rekordu Premier League v počtu zápasů bez inkasovaného gólu v sezoně (24) a českého rekordu v počtu odehraných minut v řadě bez inkasované branky (1025)

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
40 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851