O pátku s nataženými prostředníčky
Vážení čtenáři,
celý týden jsem se rozhodl přispět k čistšímu prostředí obce Líbeznice, jež léta doplácí na polohu na silnici číslo 9, po níž míří den co den štrúdly aut na Prahu. Obchvat obce, který měl situaci zvrátit, pomohl jen málo. Před nájezdem na D8 od Teplic totiž končí totálním zašpuntováním, neb na dálnici neústí přímo, ale přes kruhový objezd. A na něj se sbíhají další důležité komunikace včetně sjezdu z D8 od Prahy.
Pobrukujíc si heslo „Je to sice dál, ale o to horší cesta“ jsem dojíždění po obchvatu vydržel od pondělí až do pátku. Poslední pracovní den byl obzvlášť výživný. Na nájezdu mě vzal zleva přes zebru fiat, který pak na dálnici málem smetl kamion. Když už by se šlo konečně rozjet, zahráli si přetahovanou další dva šoféři a ukazujíc si z okýnek natažené prostředníčky zpomalili celou D8 až k ceduli Praha, od níž se smí už jen osmdesát. Jenže co by to bylo za dálnici bez podrážky na plynu, takže jsem nestíhal uhýbat před problikávajícími světly značících: Pusť mě, ty šneku!
Zajímalo by mě, kolik z těch všech nerváků, s nimiž jsem strávil páteční ráno, je zároveň provozovateli vozidla. Neb ti už přes měsíc nesou objektivní odpovědnost za přestupky. Čili jednoduše hradí pokuty, aniž by bylo nutné zjistit totožnost řidiče. Úřadům to má evidentně ulehčit práci. Otázkou je, zda si ji nezjednodušuje i policie. Docela se stavím za obavy, s nimiž se minulý týden ozval Autoklub ČR. Podle jeho rozboru metodického pokynu Policejního prezidia, který najdete na straně 5, může situace vést k tomu, že policisté nechají svá auta fotit bez obsluhy. Pak bude takových pátků, jaký jsem zažil já, spíš přibývat.
Příjemné čtení přeje
David Šprincl, zástupce šéfredaktora