Nejen o řízení „nahoře bez“
Vážení čtenáři,
začaly prázdniny. Víc než sluníčko to poslední roky znamená plné silnice.
Strávil jsem konec června ve Francii. Věřte, že Česko je proti ní i s opravovanou D1 průjezdným rájem.
Ulice v nevelkém Le Mans se po slavném závodě na 24 hodin proměnily v totální parkoviště. Britové či Dánové si ale v zácpě, z níž nebylo úniku, i tak užívali. Boty dolů, nohy z oken veteránů, nablýskané karoserie na odiv.
Též na typickou francouzskou neděli na dálnicích, na nichž se štosují kolony už padesát kilometrů od Paříže, si tu lidé tak nějak zvykli a neprudí.
Rozhodně ne tak jako postrach německých dálnic, kterého na startu léta po pěti letech konečně dopadla policie. K téměř osmi stovkám střeleckých útoků, jež ze stresu z dopravy směřoval hlavně na nová auta, se okamžitě přiznal.
Svět motorů ale auta miluje, a tak vám na prahu prázdnin posílá hned několik výživných reportáží. Ať ze zmíněného Le Mans, kam motory patří, ze Šumavy, kde jsou spíš výjimkou, nebo z českých bazarů. V nich jsme sháněli levné auto na prázdniny a zažili u toho víc švandy, než jsme chtěli.
Časopis otvíráme cestováním po všech koutech Evropy. Krásně totiž není jen v Česku a Chorvatsku, jimž jsme se nedávno věnovali v obsáhlých přílohách. Heslo „Jiný kraj, jiný mrav“ ale platí i na silnicích. Odhalujeme proto především specifika jednotlivých zemí. Tušili jste třeba, že v Černé Hoře nesmějí řídit „nahoře bez“ ani chlapi? Nebo že pokud máte předepsány pro řízení brýle, dají vám ve Španělsku pokutu za to, že v autě nemáte náhradní?
Krásný start prázdnin s minimem kolon vám přeje
David Šprincl
zástupce šéfredaktora