Lasa do historie
Vážení čtenáři,
jak prozrazuje Radim Vrabček na straně 29, v mládí si mlsně čítával o autech v časopisech. Dnes má se svým vymazleným Citroënem BX, jehož tržní cenu zdvacetinásobil, premiéru ve Světě motorů. K třístránkovému bazaru jeho plechové nádhery jsme netradičně připojili střípky Radimových příběhů, mezi nimiž nechybí ani jízda Štrougalovým zilem. Stojí vážně za přečtení!
Nejde o jediné prolínání slavné minulosti a silné přítomnosti, kterou si mezi motoristickými časopisy Česka může dovolit jedině Svět motorů. Strávili jsme prodloužený víkend v zákulisí Velké ceny F1 na Hungaroringu – sedmadvacet let poté, co jsme tam byli u slavné premiéry, kdy se jela formule poprvé v socialistické zemi. Pár věcí je podobných: názvy týmů či jméno Rosberg na startu. Ale hodně jiných: v roce 1986 se průměrný rozpočet týmu F1 pohyboval kolem čtvrtmiliardy korun. Dnes se u Ferrari či Red Bullu šplhá k šesti miliardám.
Když jsme před pár týdny vyhlásili „soutěž“ o nejmladšího čtenáře Světa motorů, nečekali jsme, kam až mnozí zajdete. Na startu minulého týdne se mi podělil v e-mailu se svými postřehy devítiletý Vojta Vokoun. Právě o ty stojíme. Pak se ale doslova roztrhl pytel s fotkami dvouletých Pepíčků, Vašíků a Jiříků, aby Jana Heřmánková vše trumfl a snímkem pětiměsíčních dvojčat, jak si „čtou“ s tátou Svět motorů na dece.
Doufám, že nejmladší generaci nezaujmou v tomto čísle jen rychlá kola F1, ale i další lasa z minulosti. Třeba rozhovor na straně 34 o neotřelé stavbě Žďákovského mostu z roku 1963. Řekli byste, že byl v té době svým způsobem největším na světě?
Objevné srpnové čtení přeje
David Šprincl, zástupce šéfredaktora