Mraky nad Frankfurtem
Vážení čtenáři,
svět aut se po dvou letech opět zastavil ve Frankfurtu nad Mohanem. Zdejší autosalon se koná už po šedesáté páté. Zatímco jindy v zářijovém termínu bývá v hesenské metropoli krásné slunečné počasí, letos tomu bylo jinak. Mrakodrapy i obří výstaviště pod nimi se halily do černých mraků a mlhy. Jako by ten nahoře raději ani nechtěl vidět, co se skrývá pod střechami pavilonů. Asi měl moc dobré informace…
Zatímco ekonomika hlásí na celém světě jisté drobné známky oživení, pro automobilový průmysl to zatím zjevně neplatí. Už dlouho nepamatuji tak novinek prostý autosalon, jaký je k vidění ve Frankfurtu. Jistě, na počet jich je stále dost, ale jejich složení a kvalita? Po tom raději nepátrejte. Aut pro život, tedy těch pro nás, normální smrtelníky, naprosté minimum. Patriotům snad v tomto směru udělá radost fakt, že jedním z nejvýraznějších exponátů je nová karosářská verze Škody Rapid s názvem Spaceback. Minimálně v Evropě jí předvídám velký úspěch. A dál už jen pár konceptů, faceliftů z povinnosti a záplava rádoby ekologických projektů. Na stánky se vrátily zelené kabely signalizující „šetrný“ elektropohon, přibylo i hybridů. Však se také kancléřka Merkelová v otevíracím projevu nechala slyšet, že do sedmi let by v Německu měl jezdit milion elektromobilů. Už nedodala, jak toho chce dosáhnout. Zda přirozeným vývojem, nebo cestou drahých státních dotací. Při pohledu na ceny elektrických novinek německé provenience je jasné, že správná je varianta B.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor