Noví ministři, staré problémy
Vážení čtenáři, tak nám velký Lodivod z Hradu konečně pustil do Strakovky lidem zvolenou vládu, která vystřídala podivnou partu jeho kamarádíčků. Bohuslav „Otík“ Sobotka uvedl ministry do funkcí a my můžeme jen odhadovat, co nás čeká. Pro motoristy by měl být nejdůležitější vývoj na ministerstvu dopravy, jehož chod v minulých šesti měsících dokonale paralyzoval snad nejsměšnější člen Rusnokova kabinetu samozvanců Zdeněk „Ahóóój“ Žák. Toho vystřídal Antonín Prachař, nominovaný Agrofertem. Pardon, hnutím ANO. Od vzniku samostatné České republiky je to už šestnáctý šéf dopravy. Průměrně v křesle každý vydržel jen rok a čtyři měsíce. Úplně zběsilých pak bylo posledních pět let, během nichž se v budově ministerstva vystřídalo devět šéfů! To už na každého vybylo jen šest měsíců. Podle toho to také vypadalo. Čistky, vyplácení odstupných, hledání nových lidí, shazování viny na předchůdce, prapodivná „výběrová“ řízení… Prostě průšvih, kam se podíváš. A co z toho máme my, daňoví poplatníci? Jedny z nejhorších silnic a dálnic v Evropě, nesmyslně drahou výstavbu a opravy, nefunkční registr aut, nekonkurenceschopné dráhy, aerolinky prodané za pakatel Korejcům, nesjízdné řeky… A že se něco rychle změní pod novým ministrem? Vy tomu věříte? Já tedy ne. Prachař hned první den vyházel náměstky a přivedl si nové. Buď provařená jména, nebo kámoše z Agrofertu. To věru není nic, co by nás mělo naplňovat optimismem.
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor