Není servis jako servis!
Vážení čtenáři, testy autoservisů patří ke Světu motorů zcela neodmyslitelně. Naši redakční předchůdci s nimi začali už v době normalizace. Pamatuji si, jak velký zájem vzbudil v osmdesátých letech pokus, kdy redakce se škodovkou s vadným palcem rozdělovače objížděla opravny po celé republice. Výsledek byl tristní. Jestli si dobře vzpomínám, v příbramském servisu auto dokonce poměrně vážně nabourali. Dodnes si pamatuji, jak šéf opravny úlet mechanika vysvětloval: „Když on má velké boty a netrefi l správný pedál!“ Shodou okolností jsem asi o dva roky později sám do tohoto servisu zamířil. Byl jsem jako motoristický novinář na Rallye Příbram a u rodinné škodovky mi náhle umřela baterie. V sobotu ráno jsem roztlačil auto a vydal se za odborníky. Přejímací technik skoro zkolaboval, když uviděl na mém krku rallyovou průkazku s označením TISK. Sobota nesobota, nic neopravoval a volal domů šéfovi, ať hned přijede, že jsou tam zase novináři. Až vedoucí zorganizoval výměnu baterie. Vše bylo vzorné, tehdy zcela běžné dýško odmítli a možná mi při odjezdu i mávali na šťastnou cestu.
Pokusili jsme se hlavním tématem tohoto čísla na klasiku navázat. Nasimulovali jsme devět závad a objeli šest pražských servisů. Zajímalo nás hlavně, jaký bude rozdíl mezi autorizovanými a neautorizovanými opravnami. Nakonec není velkým překvapením, že první místa obsadily autorizované servisy, byť i některé z nich ještě mají co zlepšovat.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor