Jízda na vlnách
Vážení čtenáři,
není žádným převratným poznatkem, že se náš život pohybuje ve vlnách. Tu předvídatelných, jindy zas nečekaných. Chvíle milého vzepětí a surfování na vysokých peřejích bývají střídány hlubokými pády až na dna propastí. Zhruba stejné sinusoidy ovládají i život automobilů. Jejich příchody na svět bývají v našich zeměpisných šířkách časovány na jaro nebo podzim. Podle dominantních autosalonů. Jaro patří Ženevě, na podzim se po roce střídají Frankfurt a Paříž. Právě výstava v městě nad Seinou se blíží. A tomu odpovídá i příval automobilových novinek. Dnes už není zvykem čekat s prvním ukázáním vozu na nasvícené molo na autosalonu. Vozy se zjevují mnohem dříve. Velmi často ofi ciální výstavní premiéře předchází statické předvedení horké novinky žurnalistům, nezřídka proběhnou i první jízdy a někdy dojde i na nefalšované testování.
Letos tomu evidentně nebude jinak. A tak si v tomto čísle můžete přečíst jízdní dojmy a testy hned tří horkých podzimních novinek: nové Škody Fabia, Nissanu Pulsar a Citroënu C4 Cactus (ten měl premiéru v Ženěvě ale, teď přichází na trh). Tak různorodý trojlístek už tady dlouho nebyl. Kraluje pochopitelně velmi očekávané malé auto z Mladé Boleslavi, které dříve dominovalo celkovým žebříčkům prodejů automobilů v Česku. Podaří se mu překonat oblíbenou sestru Octavii? Nový Nissan by zase rád navázal na bývalé prodejní úspěchy almery, když její nástupkyně Tiida tak brutálně propadla. A cactus? Tak jako to u Francouzů má být, přináší hlavně vzrušení. Emoce nade vše. Bude to stačit?
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor