Proč tak agresivně?
Vážení čtenáři,
Škoda je dlouhá léta dominantním hráčem na českém automobilovém trhu. Po roce 1989 její poměr na prodejích postupně klesal, aby se zastavil na v Evropě stále ještě zcela výjimečném třetinovém podílu. Za ní o pozici dvojky dlouho bojoval Ford s Volkswagenem, až se objevil nečekaný soupeř. Z daleké Koreje vystrčil růžky koncern Hyundai. Poté, co v Nošovicích otevřel veliký výrobní závod, začal se drát vzhůru. I za cenu velmi agresivního marketingu. Tu nás učil místo vyslovování „hyundaj“ říkat “hjondé“, ruku v ruce s tím ale všechny přesvědčoval, že je vlastně českou značkou… Pak se začal poměřovat se Škodou. Svá auta v reklamních spotech nazval nadauty (zjevný odkaz na nacistického nadčlověka), až se tím musela po protestech veřejnosti zabývat Rada pro reklamu. Ještě teď se v televizi můžeme dívat na spot, v němž je údajně soused z Boleslavi proti Hyundaii i20 takhle malý. Kromě toho vede (případně vedl) Hyundai v Česku válku s některými vlastními dealery, bojuje proti legálním reexportům nových aut… Prostě: Proti všem! I vůči médiím. Kvalitní a opravdu objektivní motoristické časopisy jsou u Hyundaie na indexu a vozy na testování jim nepůjčuje. Co kdyby odhalily něco nepěkného. To je jistější pěkný test v časopise Žena a motyka…
Zároveň s tím ale Hyundai na trh dodává stále kvalitnější auta, s nimiž se prostě musí počítat. Agresivní podpora jim spíš ubírá body. I my jsme u Hyundaie na černé listině. Přesto jsme si jeho vůz sehnali a připravili pro vás co nejobjektivnější srovnání nové Škody Fabia a Hyundaie i20. Doufám, že vás zaujme.
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor