Velkohubost v Česku nezabírá
Vážení čtenáři,
v tomto čísle jsme se opět pustili do srovnání dvou výrazných soupeřů na našem automobilovém trhu: domácí Škody a jihokorejského Hyundaie. V letošním čísle 10 jsme porovnali kvality vozů Škoda Fabia a Hyundai i20 a téma vás opravdu zaujalo. Tentokrát jsme vybrali absolutní špičku: nejprodávanější české auto Škoda Octavia měří síly s Hyundaiem i30, vyráběným v Nošovicích. A zvolili jsme verze kombi s naftovými motory. Hyundai prošel lehkým faceliftem a pro každého je těžkým soupeřem. České zastoupení jihokorejské fi rmy se k testu postavilo jako v poslední době vždy, tedy s nezájmem. Auto jsme si tedy sehnali sami. Novinkou bylo, že nám zástupci Hyundaie tentokrát odmítli sdělit i obyčejné informace o cenách dílů a servisních nákladech. No, potřebné jsme nakonec získali jinde. A až budete test číst, pochopíte, proč s tím dělali takové drahoty.
Nebyl by to Hyundai, kdyby chyběla trocha velkohubosti. Od počátku roku sice jeho prodeje na našem trhu stoupají, ale nižším tempem než ostatním. Výsledkem je meziroční pokles podílu na trhu. Loni v červnu mu patřilo 9 %, letos už jen 7. Podle odborníků se na tom hodně podílí nesmírně agresivní, samochválou překypující srovnávací reklama, která většinu Čechů odpuzuje. Ani na testované „í-třicítce“ nechyběl nápis „Vyzkoušejte si sen českých řidičů“. Jak reklama na béčkový akční asijský fi lm. I když… v českém Hyundaii přece pracují Češi. Hmm, tak to asi pořád ještě platí známé rčení, že poturčenec horší Turka.
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor