Řidič je snadný cíl
Vážení čtenáři,
způsob, jakým tento stát přistupuje k motoristům, zavání ze všeho nejvíc šikanou. Majitel vozu je vnímán politiky a úředníky jako nesvéprávné zvíře, které svojí činností ničí přírodu, ucpává města a zabíjí další lidi. A proto musí být neustále trestán. Nekvalitními silnicemi, mizernými úřednickými službami, které by bylo lépe nazvat buzerací. Ale to zdaleka není vše. Hlavní je motoristu neustále dřít daněmi a poplatky, až z něj zbude roztřesený, chudý uzlíček nervů. „Má na auto, tak ať platí!“ zní unisono z úst těch nejezdících. Že přeháním? Ale vůbec ne! Uplynulý týden mi dává za pravdu.
Do kolonky neschopných úředníků a politiků patří jistě zatím marné úsilí ministra dopravy Dana Ťoka aspoň částečně smysluplným způsobem resuscitovat mýtný systém a nevyjít z toho jako úplný ignorant. Zájmy mnoha velkých českých ekonomických hráčů se tříští, partají také a čas kvačí. Teď dostal Ťok prodloužený termín přes vládní dovolenou a pak se uvidí. S řešením mýta už dříve spojil své další setrvání ve funkci, takže třeba už v září budeme mít dalšího ministra dopravy. Od listopadového převratu již osmnáctého. Pražský magistrát zase přišel s geniálním nápadem. Všude se zavedou parkovací zóny a řidič, který si nekoupí roční kupon na veřejnou dopravu, zaplatí za možnost parkovat před svým bydlištěm o čtyři tisíce víc. Takové nápady volají po jediném: v Praze dozrál čas opět po stoletích začít uvažovat o defenestracích!
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor