Jak utržený ze řetězu
Vážení čtenáři,
bývala léta, pro něž pojem okurková sezona byl ještě lichotkou. Ale letos? Uprchlíci, Řecko, vedro, sucho… Hodně se toho děje i z hlediska motoristů. A je toho tolik, že ministr dopravy Dan Ťok už zjevně propadá depresím a občas se chová jak utržený ze řetězu. Tu vyhrožuje měřením rychlosti mýtnými branami, pak přijde s myšlenkou na ztrojnásobení pokut, protože jsou u nás malé, následně vyrazí do boje proti pirátům silnic a chce je posílat po vypršení trestu zákazu řízení za desítky tisíc do převýchovných kurzů. Nejhorší na všem je, že skoro nikdy nezdůvodňuje, proč volí zrovna toto řešení. Až to ve mně občas budí dojem, že se jen zoufale snaží odvést pozornost od mnoha totálně zpackaných projektů svého ministerstva a zachránit si kůži. Ať už jde o nekonečnou opravdu dálnice D1, která nabírá dvouletý skluz, nebo o prazvláštní tendr na pokračovatele výběru mýta. Ten je obzvlášť zavrženíhodnou ukázkou toho, do jakého bahna politici napříč všemi stranami správu této země dostali. Skutečnost, že nakonec Kapsch bude další tři až pět let bez soutěže pokračovat s branami, je smutnou vizitkou Ťokova kabinetu – jak to ti kluci rakouští dělají, že tady pokaždé uspějí? Možná by to teď chtělo, aby některý z poradců zchladil ministrovo rozpálené čelo, a ten začal méně mluvit, více jednat a také své návrhy zdůvodňovat. Milý pane ministře, pokud to ještě nevíte, už dnes platíme pokuty srovnatelné svojí výší s Německem, přestože naše příjmy jsou jen čtvrtinové…
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor