Rozmotáváme klubíčka turbulentního chaosu
Vážení čtenáři,
autosvět žije v turbulentním období. O aféře Dieselgate píše každý, leč reálně vysvětluje o sotva hrst než málo a v řidičích víří další a další obavy. Projdu s naftovým motorem na emisích? Jak to bude s nahráním nového softwaru? Mohu ho odmítnout? Otázek slyším den co den tolik! Na vážkách jsou dokonce už i majitelé zážehových motorů. Jen za minulý týden mohu dodat minimálně tucet jmen svých známých.
Podzimní turbulence s námi ale neházejí jen kvůli z(a)traceným emisím. Ve čtvrtek jsem u zpráv žasl, co vše média vyplodila z novely zákona o přestupcích, účinné od 1. října. Na silnicích se zvedají pokuty, prohřešek mohou začít řešit úřady až bezmála po dvou letech od spáchání a podobné nesmysly.
Svět motorů coby nejdůležitější motoristický časopis v zemi nenávidí povrchní a ukvapené závěry. Nové číslo, které držíte v rukou, je jasným důkazem.
Martin Frei se na aféru emisí podíval se svým typickým nadhledem. Jsem si jistý, že se nad jeho propojením světa motorů, politiky a kapitánů průmyslu nejen poučíte, ale i pobavíte. Jako já. Dvoustrana dr. Diesela alias Martina Vaculíka zodpovídající deset nejčastějších otázek rojících se kolem kauzy desetiletí je podobně srozumitelná, a hlavně užitečná těm, na nichž nám záleží nejvíc: řidičům.
Klubíčko zmatků, které přinesl rozbor přestupkového zákona, zase nedalo spát Petru Slováčkovi. Na straně 4 ho rozmotává nejen vám, ale dost možná i lidem, kteří se na chaosu plynoucím ze všech těch zdvojených paragrafů „silničních“ zákonů sami podíleli.
Říká se, že turbulence je svou podstatou jevem nevypočitatelným. Je ji však možno analyzovat a řídit její základní příčiny. A to je úkolem nejen aktuálního Světa motorů.
Poučné i zábavné čtení přeje
David Šprincl,
zástupce šéfredaktora