Se sněhem i bez, ale populismus u nás nehledejte!
Vážení čtenáři,
ve středu se nás pár zpozdilo. Sníh, s nímž už letos málokdo počítá, protáhl ranní cestu autem na dvojnásobek. Tam, kde denně valím devadesát, jsem co sto metrů padal do karavany sunoucí se třicítkou. Schválně jsem četl a počítal. Devatenáct aut z dvaceti, která si troufl a hodit levý blinkr, měla na zádi ona zaklínadla 4x4, xDrive, AWD či 4Motion. Opravdu pohon všech kol dává řidičům tolik jistoty navíc? To Martin Jeník několik dní na sněhu i bez něj zjišťoval tím nejlepším způsobem. Ve dvou autech lišících se jedinou věcí: pohonem 4x2 vs. 4x4.
Ve čtvrtek už jsme hrnuli články na výjezdy a plotry, jak říkáme černobíle a barevně tištěným stránkám, než je živé otevřete v časopise, pod sluncem prosvícenou oblohou. A řešili, jestli nám má být horko z diskuse o reformě bodového systému, kterou rozproudilo velké téma v jedněch novinách. Nakonec jsme všechno odbyli v rubrice Fuj. Proč? Vše jsme i s názory ministra Ťoka rozebrali do šroubku v září 2015.
Co MF Dnes a ostatní přinesli proti Světu motorů 40/2015 nového? Nic. Navalil se na nás obyčejný populismus ministra dopravy. Jako by si připravoval půdu onou známou fintou: když už se o tom tak dlouho mluví, mohly by se ty pokuty přece jen zvednout, že?
Nechtěli jsme znovu opakovat Světem motorů omleté, že v Česku opravdu nejsou sazby vyšší než v cizině. Namátkou jízda bez pásů v Polsku za 650 Kč, v Rakousku 800 Kč, u nás 2000 Kč. Takzvané „servisní stránky“ časopisu (to jsou ty zeleně označené) jsme raději věnovali kauze vybouraných filtrů DPF při měření emisí a tomu, o co jste si houfně psali: kam zmizely zástěrky? Nechybějí našim autům?
Poučné čtení bez populismu přeje
David Šprincl, zástupce šéfredaktora