Originální rozborka a čínská překvapení
Vážení čtenáři,
někdy se snažíte, až z vás na všechny strany lítá pot, a výsledek stejně ne a ne přijít. Vyprávět by o tom mohli třeba sparťanští fotbalisté, jimž se duben opravdu nepovedl. Projeli, co mohli, a přitom snahu jim upřít nelze. Jindy zase dopředu víte, že energie vámi vydaná přinese to pravé ovoce. V takové situaci jsme byli my v redakci Světa motorů, když padlo rozhodnutí, že rozložíme na prvočinitele Dacii Logan, kterou jsme koupili za necelých dvacet tisíc v jednom bazaru. Na tachometru bylo 436 613 km. O něco podobného se v České republice (nebo Czechii, jak chcete) totiž ještě nikdo nepokusil. A tudíž nás nikdo nemohl předběhnout ani jinak trumfnout. Celá akce, jejímž hlavním hybatelem byl náš technický poradce Martin Vaculík, zabrala čtyři měsíce. Nejdřív nákup, pak testování a kochání se autem, které sice jediný majitel nijak nehýčkal, ale ono přesto sloužilo velmi poctivě. Pak nastaly přípravy, které jsme zvládli i díky pomoci dovozce. Azyl pro rozebrání jsme našli ve školicím středisku Renaultu na pražském Proseku. Ale ruce, které dacii kousek po kousku rozebraly, byl naše. Moje ne, já se tam jen šel podívat… Hlavní fyzickou práci odvedl Martin Vaculík za pomoci kolegů Martina Freie a Matouše Jelínka. A dnes už víme, jak kvalitním autem dacia opravdu je. Odpověď najdete na stranách 6 až 13.
A pokud by někdo o poznání dacie nestál, pro toho jsme připravili velkou reportáž z pekingského autosalonu. Jiří Baborský, který byl na místě jako jediný zástupce českých automobilových časopisů, se nestačil koukat a divit.
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor